כמה עולים שירותים של יועצים לבניה ירוקה?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מנגנוני חיסכון במים, יעילות אנרגטית מקסימלית, אוורור, חומרי גלם ידידותיים לסביבה – בניה ירוקה באה לידי ביטוי במספר היבטים משמעותיים. יעוץ לבניה ירוקה יכלול תכנון יסודי והדרכה לצריכת משאבים נכונה על פי ת"י 5281 לבניה ירוקה. מעוניינים להתחיל בפרויקט בניה? יועץ בניה ירוקה ישמח להעניק לכם את כל המידע בנושא. מיהו יועץ בניה ירוקה ומה עלות השירות? התשובות כאן, בפוסט.

 

מהו בדיוק שירות ליווי ויעוץ בניה ירוקה?

בשנת 2020 נקבע ת"י 5281 ובו תקנות מפורטות לגבי בניית מבנים חדשים ושיפוץ מבנים קיימים על פי כללי בניה ברת קיימא. הרציונל מאחורי התקן מורכב מכמה היבטים: שיפור איכות הסביבה, חיסכון בצריכת משאבים ומזעור הפגיעה בחי ובצומח כתוצאה מתהליכי בניה ותחזוקת מבנים, הצבת סטנדרט בניה אחיד בכל חלקי הארץ וכן יעילות בניצול אנרגיה ממקורות ברי קיימא. במרץ 2022 החוק נכנס לתוקף ומבנים חדשים ומשופצים נדרשים לעמוד בתקנות המפורטות.

תכנון פרויקטים של בניה ירוקה ייעשה רק על ידי יועץ בניה ירוקה המורשה לכך. מה-1 במרץ 2022 ישנה חובה של הגשת דוחות המפרטים פרמטרים בתכנון בהתאם לתקן 5281. דו"ח בניה ירוקה מכונה בנוסף: 'אוגדן בניהה ירוקה' ונערך רק על ידי יועצי בניה מורשים.

 

יועץ בניה ירוקה – קווים לדמותו

מכון התקנים הישראלי וכן המועצה הישראלית לבניה ירוקה הם נותני ההסמכה ליועצי בניה ירוקה ורק תעודה רשמית מאפשרת למורשים ללוות פרויקטים בתחום זה.

ליווי פרויקטים בתחום הבניה הירוקה עשוי להיות תפקידם של מספר בעלי מקצוע לפי שלבי הבניה:

  • בשלב התכנון ילוו פרויקט בניה ירוקה – אדריכלים לצורך תכנון מדויק ומפורט של המבנה.
  • בזמן ביצוע בניין במבנה בפועל יפקחו על הבנייה קבלנים ומפקחים.
  • בנוסף, מנהל פרויקט, יזם ולקוחות פרטיים שונים עשויים להיות חלק מתוכנית של בניה ירוקה.

 

אוגדן בניה ירוקה

בשלב הראשוני של תכנון הפרויקט יגיש יועץ בניה ירוקה לגורמים האחראיים על מתן היתר הבניה. אוגדן יכלול ניתוח פרוגרמטי וחישובים בהתאם לתוכנית המוצעת.

בהמשך יציע היועץ אפשרויות ביצוע לפי פרמטרים לבניה ירוקה שעשויות לזכות את הפרויקט בניקוד.

בשלב מאוחר יותר של הפרויקט תפקידו של היועץ הינו אישור בפני הרשויות המקומיות כי הפרויקט אכן נבנה על פי הנחייתו ועומד בתקנות הנדרשות על פי התקן.

היעד העומד לנגד עיני יועץ בניה ירוקה הינו השגת ניקוד מינימום לפרויקט מה שמסמל עמידה מלאה בכללים והוראות הנגזרות מתקנות התקן. יועצים לבניה ירוקה – אוורגרין אדריכלים המובילים בענף, כאן כדי לתת לכם שירות ליווי וייעוץ מתקדמים.

 

עלות שירות יעוץ בניה ירוקה

מחיר שירות ליווי וייעוץ לפרויקטים של בניה ירוקה מושפע מדרישות התכנון בהתאם לפרויקט הספציפי. תמחור עבודת יועץ בניה ירוקה מתבסס על מספר נתונים:

  • מיקום פרויקט הבניה.
  • דרישות הרשות המקומית כלפי הפרויקט.
  • דרגת הסמכה הנדרשת עבור הפרויקט.
  • סוג פרויקט (דיור, מסחר, אכסניה, תעשייה ועוד).

יוצאים לפרויקט בתחום הבניה הירוקה? יועץ בניה ירוקה מורשה יספק לכם את הליווי הנדרש בכל התהליך כך שתוכלו ליהנות מכל יתרונות הבינוי הירוק ללא קשיי הבירוקרטיה ובשקט נפשי מקסימלי.

פרויקט

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם