כמה עולה מצבר לרכב ואילו סוגים קיימים?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

המצבר הוא הסוללה של הרכב, והוא אחראי לתפעל מערכות שלא אמורות להיות תלויות בתפעול של המנוע. בין אותן מערכות ניתן למנות את מערכת המולטימדיה של הרכב, התאורה וכמובן מערכת ההתנעה שאמורה להפעיל את המנוע. בלי מצבר תקין הרכב שלכם פשוט לא יוכל לנסוע, ולכן במידה ויש לכם תקלה במצבר כדאי להכיר את האפשרויות השונות והמחיר שלהן. 

 

מחירון המצבר

הדבר הראשון שחשוב להבין ביחס למחיר המצבר הוא שלא מדובר על מחיר אחיד. כפי שמיד נספר לכם יש כמה סוגי מצברים לרכב, והמחיר שלהם משתנה לפי האיכות ותוחלת החיים שלהם. ביחס לכל מצבר נספר לכם על המחיר שלו, אולם בדרך כלל עליכם לקחת בחשבון שמלבד העלות של המצבר עצמו יש גם עלות להתקנה, כל עוד אתם לא מתקינים את המצבר בכוחות עצמכם.

מחירון המצבר

 

מצבר קלאסי

המצבר הקלאסי הוא זה שמותקן ברוב הרכבים. מדובר על מצבר שעובד בדיוק כמו סוללה, כאשר הטעינה שלו נעשית על ידי המנוע במהלך הנסיעה. במצבר רגיל יש מים מזוקקים שמסייעים ליצירת האנרגיה, ובמידה ויש בו תקלה מה שצריך לעשות זה לפתוח את המצבר ולהוסיף אליו מים. תוחלת החיים של מצבר כזה היא מספר שנים והמחיר שלו נע בסביבות ה300 ₪.

 

מצבר ללא טיפול

בניגוד למצבר הקודם, המצבר הזה הוא מצבר סגור שלא ניתן להוסיף אליו מים או לפתוח אותו. המחיר שלו יהיה יקר יותר מאשר המצבר הקלאסי אולם הוא אמור להחזיק מעמד לאורך זמן ארוך יותר. המחיר של מצבר ללא טיפול יכול להיות גם יותר מ1000 ₪, וגם כאן הוא יהיה תלוי בחברה שמייצרת אותו ובשאלה האם מדובר על מצבר חדש או ישן.

 

מצבר פריקה עמוקה

מצבר פריקה עמוקה הוא מצבר שלא מקבל את האנרגיה שלו מהנסיעה של הרכב. המצבר הזה נקרא מצבר פריקה בשל העובדה שהוא פורק את עצמו ומחזיר את האנרגיה בתהליך פנימי. ישנם מספר סוגי מצברי פריקה עמוקה, ובדרך כלל מצברים כאלו יהיו מותקנים ברכבים חשמליים וכיו"ב.

 

מצבר ג'ל פריקה עמוקה

המצבר הזה משתייך לקטגוריה הקודמת, אולם הסיבה שהוא נקרא מצבר ג'ל היא שאת לוחות החשמל בתוכו עוטפת חומצה שנמצאת במצב צבירה של ג'ל. המחיר של המצבר הזה יהיה יקר יותר מאשר המצברים האחרים, אולם היתרון הגדול שלו הוא שמדובר על מצבר שיכול להמשיך לעבוד היטב לתקופה של יותר מ10 שנים.

 

לסיכום

בעולם הרכב ישנם ארבעה סוגים עיקריים של מצברים, כאשר לכל אחד מהם את היתרונות והחסרונות שלו. ברוב הרכבים הפרטיים המצבר שיש הוא מצבר קלאסי, ועלות ההחלפה שלו היא כמה מאות שקלים. אם אתם רוצים לשרג את מצבר הרכב שלכם מומלץ להתייעץ קודם כל עם איש מקצוע מעולם המצברים כדי לוודא שהמצבר שאתם מתקינים ברכב אכן מתאים לו.

מצבר ג'ל פריקה עמוקה

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם