כמה עולה מיגונית?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מדינת ישראל היא מקום נפלא אך לעיתים לא בטוח בשל איומים שונים. לכן, מומלץ למגן את הבית כדי לשמור על המשפחה והקרובים שלכם, לא משנה היכן אתם גרים ועד כמה המקום נראה לכם "מסוכן" מבחינת איום פצמ"רים או טילים – שכן אין לדעת מהי העיר הבאה שתותקף. ישנם מספר פתרונות למיגון הבית, מהם וכמה זה עולה למגן את הבית בצורה ראויה?

 

למה למגן?

מיגון הבית הוא חשוב ללא תלות היכן אתם מתגוררים, שכן אין לדעת היכן תנחת המכה הבאה. מדינת ישראל שוהה תחת איום מתמיד של טילים וכדומה, ולכן מיגון הבית הינה השקעה לטווח ארוך שתעניק לכם ראש שקט בידיעה שבמידת הצורך משפחתכם ואתם מוגנים מפני האיומים.

 

איך למגן?

ישנם מספר פתרונות מיגון אשר מיועדים לצרכים שונים של אנשים:

 

ממ"ד

מרחב מוגן קבוע ומובנה בבית ניתן להתקין רק בעת בניית הבית, או תוך עריכת שיפוץ מאסיבי בבית הכולל שינוי המבנה לצורך הוספת המרחב המוגן. העלויות של הוספת ממ"ד הינן גבוהות והוספתו כרוכה בשיפוץ כולל שמביא לחוסר נוחות בבית למשך תקופה ממושכת יחסית.

 

מיגונית

מיגונית הינה מתקן נייד יחסית שלא מותקן בתוך מבנה ולא מחובר לרצפה. ניתן לקבל את המיגונית במהירות ולהשתמש בה מיד עם קבלתה שכן כאמור אין צורך בהתקנה שלה. מיגונית היא פתרון מהיר שיתאים בין היתר למי שזקוק למיגון במהירות בעת מצב חירום, או מי שלא חפץ בשיפוץ רחב או שינוי של מבנה הבית.

עלות המיגונית הינה פחותה יחסית לשאר פתרונות המיגון ונע בין 29,000 ₪ למיגוניות קטנות יותר וביתיות שניתן להעמיד גם בחצר בית פרטי, ועד למחיר של 70,000 ₪ למיגוניות גדולות יותר אשר יתאימו לרוב לעסקים. לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם בעלי מקצוע שיספקו לכם את כל המידע הרלוונטי – https://miguntov.co.il.

 

מיגון חדר קיים

פתרון נוסף שהינו יחסית מהיר ולא כרוך בשיפוץ כולל (אך עדיין כרוך בשיפוץ שעשוי לערוך מספר שבועות) – הפיכת חדר רגיל לחדר ממוגן. בהליך המיגון הרצפה נעקרת בידי אנשי מקצוע ומותקנים על גביה וכן על הקירות עד לתקרה תומכי פלדה שהופכים את החדר לבטוח.

בנוסף, מותקנים דלת וחלונות ממוגנים העשויים פלדה על מנת שיהיו בלתי חדירים לרסיסים ואיומים אחרים. יש לציין שמיגון חדר קיים בצורה מקצועית עשוי לעמוד בהנחיות פיקוד העורף למיגון חדרים.

עלות מיגון החדר לא גבוהה כמו שיפוץ כללי להוספת חדר ממ"ד מובנה, אך ככל הנראה תהיה יקרה יותר מאשר הצבת מיגונית קטנה בחצר הבית – הכל לפי ההעדפות והתקציב העומד לרשותכם.

 

סיכום

יש למגן את הבית ללא קשר במיקום בו אתם מתגוררים בארץ, והכל במידה שאין לכם מרחב מוגן זמין אליו תוכלו להגיע במהירות במידת הצורך. מדינת ישראל עומדת לא פעם ולעיתים קרובות תחת איומים ולכן יש לקחת אחריות אישית ולדאוג למיגון מתאים בבית אשר עשוי להציל חיים!

חדר ריק

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם