כמה עולה ארון קודש?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

תפקיד ארון הקודש בבית הכנסת הוא להוות מקום ובית לספרי התורה. בעדות אשכנז מכונה ארון זה 'ארון הקודש', ובעדות המזרח הוא מכונה: 'היכל הקודש'. כך או כך, בכל קהילות ישראל נוהגים להדר ולפאר אותו וכן להתקין לו אמצעי מיגון כשמירה על ספרי הקודש היקרים.

בעולם ארונות הקודש קיימים מגוון סגנונות עיצוב, מידות ומנגנונים לנעילה ושמירה. מחירי ארונות קודש נקבעים על פי מספר פרמטרים עיקריים. במאמר הבא נדון בנתונים השונים המשפיעים על העלות הסופית של ארון קודש. "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם".

 

ארון קודש – מה משפיע על המחיר?

ארון קודש

חומרי ייצור

בעולם ריהוט בתי כנסת ניתן למצוא חברות שונות המציעות דגמי ארונות קודש שונים. ארונות הקודש של חברת לביא, החברה המתמחה בייצור רהיטי קודש לבתי כנסיות עבור קהילות בכל העולם, מיוצרים מחומרי גלם משובחים ואיכותיים מאוד מה שמאפשר שימוש של עשרות שנים ויותר בריהוט העשוי סטנדרטים גבוהים במיוחד.

מלבד חומר הגלם, טכניקות הייצור המתקדמות ושימת הלב האישית לכל פרט, מקנים לרהיטים של לביא שם של יוקרה, עמידות ואיכות. האיכות הזו מגולמת אמנם במחיר, אולם בפרספקטיבה של שנים, בחירה ברמת ייצור גבוהה וחומרי גלם מעולים מובילה לשימוש מתמשך ולחסכון במניעת רכישה חוזרת או תיקונים.

 

עיצוב

רמת עיצוב אף היא משפיעה על המחיר הסופי. ניתן להזמין ארון קודש בעיצוב מודרני או מסורתי לפי סגנון בית הכנסת. 'לביא' משווקת לקהילות רבות בישראל ובעולם ארונות דודש מעוצבים בסגנונות שונים בהתאמה מלאה לאופי בית הכנסת ומתפלליו.

ארון קודש

נגישות

כיום, נכנסה גם לעולם בתי הכנסת מגמה להעלאת רמת המודעות להנגשת הריהוט למתפללים בעלי מוגבלויות. בבתי כנסת רבים קיימת דרישה לרהיטים מונגשים אף במחיר של מחיר גבוה יותר. 'לביא' היא אחת מהחברות הבודדות בעולם המתמחה בייצור רהיטי בית כנסת וארונות קודש המונגשים לכל קהל המתפללים לרבות בעלי מוגבלויות.

 

מידות

כמובן שפרמטר עיקרי נוסף הינו: מה גודל ארון הקודש? יש להתאים את מידות היכל הקודש לתנאי השטח הקיימים בכל בית כנסת. כאן יש להתחשב בנתונים כמו תקרה גבוהה במיוחד המאפשרת ארון קודש מרשים יותר או שטח קטן המצריך חשיבה מחוץ לקופסה ומציאת פתרונות יצירתיים. חברת לביא מעסיקה את טובי המעצבים והאדריכלים להתאמה מדויקת ומושלמת של ארון הקודש למבנה בית הכנסת.

 

בטיחות

בסוגיית המחיר יש לשקלל גם את נושא השמירה על ספרי התורה. חשוב מאוד להתקין מערכות מיגון מתקדמות ובכך לבטח את הספרים היקרים מכל בחינה.

 

לסיכום – כמה עולה ארון קודש?

על מנת להגיע לעלות מדויקת יש לקחת בחשבון את כל הנתונים הכוללים את טיב החומרים, דרכי הייצור, סגנונות העיצוב, התאמה אישית, אמצעי מיגון, נגישות וכמובן, מידות ארון הקודש. מתכננים להזמין ארון קודש חדש לבית הכנסת? צרו קשר עוד יום עם נציגי החברה המובילה בשוק ריהוט בתי כנסת, לביא, לקבלת הצעת מחיר משתלמת במיוחד עבור ארון קודש לבית הכנסת שלכם.

ארון קודש

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם