כמה משלמים על תאונת עבודה?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

על תאונת עבודה אתם יכולים לקבל פיצויים גבוהים. גובה הפיצויים משתנה בהתאם לנסיבות ולגופים המבטחים. ליווי של עורך דין מומחה לתביעות נזיקין בהגשת התביעה שלכם לפיצויים, עשויה להעלות את גובה הפיצויים שתקבלו. המיומנות של עורך הדין המטפל בתביעה היא קריטית לקבלת פיצויים גבוהים. לא כל עורך דין יודע להבהיר את חומרת הפגיעה כנדרש ולכן גם הלקוח שלו לא יקבל פיצויים גבוהים בהתאם. ריכזנו כאן עבורכם את המידע שחשוב להכיר על תאונות עבודה. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

מהי תאונת עבודה?

תאונת עבודה יכולה להיות תאונת דרכים בדרך אל מקום העובדה או חזרה ממנה, פגיעה שהתרחשה בזמן השהות במקום העבודה בעקבות תנאי העבודה ואף פגיעת מיקרוטראומה. פגיעת מיקרוטראומה היא פגיעה ממושכת בעקבות שימוש מונוטוני באיבר מסוים שהובילה לליקוי גופני כמו קלדנית הסובלת מתסמונת התעלה הקרפלית בשורש כף היד בעקבות הקלדה ממושכת ועוד.

גם מחלות שונות עשויות להיות מוכרות כמחלות מקצוע המזכות את הסובל מהן בקבלת פיצויים בגין תאונת עבודה. ביקשנו את עזרת עורך דין ונוטריון תומר בכר בהגשת המידע שכאן, והנה הוא לפניכם.  מוזמנים לחשב כמה מקבלים בגין תאונת עבודה.

 

מה גובה הפיצויים שמקבלים על תאונת עבודה?

אם נפגעתם בתאונת עבודה תוכלו לתבוע את המוסד לביטוח לאומי, המעסיק וחברת הביטוח המנהלת את קרן הפנסיה. במידה ומדובר בתאונת דרכים, תוכלו לתבוע גם את חברת הביטוח של הרכב הפוגע. גובה הפיצוי ישתנה בהתאם לגובה הנזק ולנסיבות הנלוות.

 

דמי פגיעה מביטוח לאומי

על 3 החודשים הראשונים לתאונת העבודה, תוכלו להגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה על ידי המוסד לביטוח לאומי. דמי הפגיעה יממנו מקסימום 75% מגובה השכר הממוצע של העובד הנפגע. חשוב לדעת כי על פי חוק קיימת תקרת שכר יומי לתשלום עבור פגיעה על ידי הביטוח הלאומי. גובה התקרה לתשלום מתעדכנת מידי שנה. והיא עומדת נכון להיום (2022) על 1,140 ₪ ליום. לא יהיה ניתן לקבל תשלום פגיעה שהוא מעל סכום זה בחישוב יומי.

את התשלום על דמי פגיעה ניתן לקבל על 90 הימים הראשונים בהם העובד נאלץ להיעדר מעבודתו בגין תאונת העבודה בה הוא נפגע.

 

תביעות נוספות

לאחר תום 90 יום, במקרה בו העובד הנפגע לא מסוגל לשוב לעבודה בה הוא עבד, הוא יוכל להגיש בקשה לקבלת נכות צמיתה או זמנית, בהתאם לרמת הפגיעה. במקרה כזה הוא יקבל זימון מהמוסד לביטוח לאומי בו הוא יצטרך לעמוד בפני וועדה רפואית שתקבע את כושר ההשתכרות שלו ובהתאם לכך יקבעו אחוזי הנכות שהוא יקבל.

יחד עם זאת, ניתן לתבוע את המעסיק ואת החברה המבטחת לקבלת פיצויים בגין תאונת העבודה שהתרחשה. חשוב לדעת כי במקרה בו בית הדין לעבודה החליט כי על המעסיק לשלם פיצויים לעובד הנפגע, תשלום הפיצויים ינוכה מגובה הפיצויים שהעובד קיבל מהמוסד לביטוח לאומי.

למרות זאת, ההמלצה הגורפת היא לפנות למיצוי הזכויות הניתנות מהמוסד לביטוח הלאומי ורק לאחר מכן לפנות לתביעה שאר הגורמים המעורבים. חשוב להיעזר בעורך דין נזיקין מומחה בתחום כדי שתוכלו לקבל הכוונה מדויקת למקרה שלכם.

תְאוּנָה

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם