כמה עולה ייעוץ משכנתאות לקניית דירה שנייה? האם זה שונה מהפעם הראשונה?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

לא כל יום קונים דירה, ולא כל יום לוקחים משכנתא. אז הנה אנחנו עושים את זה בפעם השנייה, וחשוב לנו לעשות את זה הכי טוב. כמה עולה ייעוץ משכנתאות לקניית דירה שנייה? האם זה שונה מהפעם הראשונה? וגם: איך מחושב המחיר של ייעוץ משכנתאות?

 

מחירים של ייעוץ משכנתאות לקניית דירה

אז קודם כל, מהם המחירים המקובלים של ייעוץ משכנתאות לקניית דירה (כלשהי)? בדיקה מהירה מגלה לנו שאין מחיר אחיד. טווח המחירים נע בין 5,000 ך-10,000 ש"ח עבור ליווי מלא בכל תהליך המשכנתא. הוא יכול להעפיל לאזור ה-20,000 ש"ח ויותר במקרים חריגים. וכאן נשאלת השאלה: האם בקניית דירה שנייה יש עניין לשלם על ליווי מלא בכל תהליך המשכנתא? ואולי בכלל אין צורך בייעוץ משכנתאות?

 

לא כמה, אלא למה

אז הבנו כמה עולה ייעוץ משכנתאות, אבל למה הוא עולה כך? התשובה לשאלה הזו תגלה לנו גם האם יש עניין להיעזר בייעוץ משכנתאות בקניית דירה שנייה. התשלום ליועץ המשכנתאות הוא לא רק על הידע המספרי שלו, לא רק על ההיכרות עם החוקים ולא רק על המיומנות העסקית וחישוב הסיכונים והתמורות.

 

כוח מול הבנק

יועץ משכנתאות טוב הוא כזה שיש לו כוח מול הבנקים. ולמי יש כוח מול הבנקים? רק לסוכנויות משכנתאות וותיקות עם היקפי ענק של לקוחות. הם מגיעים לבנק, מבקשים ממנו שיבוא לקראת הלקוחות שלהם – ובתמורה מפנים אליו אלפי לקוחות. כיוון שזה משתלם לבנק, הוא מאפשר תנאים שאדם פרטי לא מגיע אליהם בכוחות עצמו.

לסוכנות משכנתאות וותיקה עם היקפי ענק כמו ווידר משכנתאות יש אפשרות להשיג מהבנק מה שהכי טוב ללקוח. אז אחרי שהבנו על מה משלמים לייעוץ משכנתאות, ברור שאין הבדל במובן הזה בין דירה ראשונה לדירה שנייה. נכון, גדלנו החכמנו וצברנו ניסיון, אבל אין לנו את הכוח להשיג תנאי משכנתא מעולים. האם משכנתא לדירה שנייה שונה ממשכנתא לדירה ראשונה? כן. גובה המשכנתא הוא זה שמשתנה.

סוג הדירה גובה מקסימלי של משכנתא
דירה ראשונה עד 75% משווי הדירה
דירה שנייה כהחלפת דירה קיימת עד 70% משווי הדירה
דירה שנייה להשקעה עד 60% משווי הדירה

 

האם זה משפיע על המחיר של ייעוץ משכנתא לדירה שנייה?

התשובה הפשוטה היא לא. לא משנה מהו גובה המשכנתא שתקבלו, המחיר של ייעוץ משכנתאות אינו מחושב באחוזים מתוך שווי העסקה. גם אם אתם קונים דירה יקרה במיוחד, ומקבלים משכנתא על סכום עתק, זה לא ייקר את מחיר הייעוץ.  מצד שני, אחוזי משכנתא נמוכים יותר בדירה להשקעה, לא יוזילו אותו.

כשמדובר בייעוץ משכנתאות ובפרט במשכנתא לדירה שנייה, חשוב לתפוס את העניין כהשקעה לטווח רחוק. נכון עכשיו עם ההוצאות על הדירה (מס רכישה בדירה שנייה, תשלום דמי תיווך, תשלום לעו"ד, לשמאי ועוד) זה מרגיש קצת אאוץ', אבל זה צ'יפס ליד הסכומים שנחסכים ממנו ב-20-30 שנים הקרובות.

בית חדש

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם