כמה עולה יועץ משכנתאות?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אם שאלת את עצמך את השאלה הזו יש להניח שרכישת דירה או נכס עומדת על הפרק מבחינתך, מזל טוב! ויפה ששאלת כיוון שניכר שברורה לך חשיבותו של יעוץ משכנתאות בליווי התהליך ואין צורך להכביר במלים עד כמה היא נחוצה. הבה נצא לבדוק מה קורה בשוק יעוץ המשכנתאות וכמה עולה יועץ משכנתאות.

 

מה הפרמטרים שצריכים לבדוק?

לפני הכל צריך לבדוק מה גובה המשכנתא שתצטרכו: כמה תוכלו לממן בעצמכם ולכמה מימון תזדקקו. מה גובה ההחזר החודשי שבו תוכלו לעמוד?

עוד פרמטר קריטי שיש לתת עליו את הדעת הינו – מהו מחיר יועץ משכנתאות בתוך סך הסכום שתשקיעו, וכמה מתוכו ייחסך לכם על ידי הפנייה לייעוץ? זו כנראה הנקודה הקריטית ביותר: אין עוררין על עד כמה החשיבות של הייעוץ מהותית לא רק בחיסכון הכספי הישיר אלא גם בכיסוי של כל זוויות המבט על העסקה ודאגה לשמור עליכם, על כספכם ועל הזמן שלכם. ייעוץ מקצועי הוא בגדר כורח כמעט.

מה הפרמטרים שצריכים לבדוק

כיצד נקבעת עלות ליווי יועץ משכנתאות?

העלות יכולה לנוע בין פגישה בודדת במחיר שכיום נע בין ₪500 עד ₪1000, במקרה שבו הגעתם לפגישה מסודרים מראש עם כל הניירת הנדרשת והטפסים הנחוצים, עשיתם שיעורי בית מקדימים ובעצם עבדתם בעצמכם והשקעתם זמן למידה והכנה מראש.

למקרה שבו נדרשות כמה פגישות, העלות הזו מצטברת, ויכולה גם להגיע לחמש פגישות ויותר בעלות של ₪2500–₪5000.

עבור בניית תמהיל המשכנתא ובנוסף ליווי אישי מלא מול הבנק שבו תבחרו לקחת את המשכנתא, העלות תנוע בין ₪5000–₪10,000.

למעשה ככל שתעבדו יותר בעצמכם, כך עלות הליווי תפחת, ואם תבקשו לנצל את הידע והניסיון של יועץ המשכנתאות הרי שתשלמו יותר עבור העבודה.

כיצד נקבעת עלות ליווי יועץ משכנתאות

מה עוד תקבלו מיועץ המשכנתאות?

היבט מרכזי חשוב נוסף בייעוץ, מעבר לידע המקצועי, הוא כאמור הניסיון הנצבר של היועץ. היכרות עם החקיקה הרלוונטית והעדכנית בתחום, עם התנאים שהשוק מציע, לעתים אף היכרות אישית עם הצוות בבנק – כל אלה יכולים להיות שווים לכם חיסכון משמעותי בזמן, בביורוקרטיה, בטעויות מנהליות, בהמתנה למענה או גם בעצבים וכאבי ראש שלכם עצמכם. לא תצטרכו להיות טרודים מכיוון שיש מישהו מקצוען שמטפל בכך עבורכם. למשל: בדיקת עיקולים או הערות אזהרה. האם ידוע לכם כיצד זה נעשה? או אילו טפסים חתומים צריך להשיג מהבנק? כדי לא להידרש להתעסק עם כל זה, מומלץ לפנות ליועצים מקצוענים כדוגמת אלה שתמצאו באתר Mashkantaline.co.il.

 

סיכום

אתם ממש לא חייבים לשבור את הראש וללמוד לגמרי מאפס בעצמכם תחום חדש ומורכב כמו לקיחת משכנתא. הפרמטרים שאותם צריך לקחת בחשבון בעת לקיחת משכנתא הם רבים, וכוללים היבטים כלכליים עסקיים וחוזיים משפטיים רבים מספור. כדאי מאוד לפנות למי שמבין בכך לא רק באופן מקצועי אלא גם מהפן האישי, שרואה אתכם ואת הצרכים שלכם ומוצא פתרונות מתאימים עבורכם, האנשים שמאחורי המספרים.

כמה עולה יועץ משכנתאות

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם