לוכד חולדות בשרון

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

הופעה של חולדות אצלנו בבית היא לא דבר נעים. יחד עם זאת, חשוב להבין שמדובר גם בסכנה בריאותית ובאפשרות לנזק לרכוש. זו הסיבה שברגע שהבחנתם בנוכחות של חולדות אצלכם בבית, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא למצוא לוכד חולדות בשרון שיגיע אליכם. אנחנו כאן כדי לספר לכם על הדרך למנוע את הנוכחות של החולדות במרחב שלכם.

 

מה גורם להופעה של חולדות אצלנו בבית

כמו בכל בעיה, דרך ההתמודדות הטובה ביותר היא פשוט לא להגיע למצב שבו הבעיה מטרידה אותנו. גם ביחס לחולדות הדבר הכי טוב הוא פשוט למנוע מראש את הנוכחות שלהן. כדי לעשות את זה כדאי להבין מה מושך את החולדות אל הבתים שלנו, בני האדם. החולדה, כמו כל בעל חיים אחר מחפשת מרחב מחיה בטוח ונוח, כלומר כזה שבו היא היה מוגנת ותוכל למצוא את המזון שלה.

הבתים שלנו עונים להגדרה הזו בצורה מדויקת. המזון מצוי בהם בשפע, וכמובן שהם חסינים מפני כניסה של בעלי חיים אחרים שיכולים לפגוע בחולדה. כדי למנוע מהחולדות להגיע עלינו לסגור היטב את פתחי הביוב שמהם החולדות יכולות לעלות. בנוסף, פנו מצבורי אשפה שנמצאים בסביבה הקרובה אל הבית, והקפידו לא להשאיר שקיות או שאריות מזון במצב שבו החולדות יכולות לאוכלן.

 

מה הסכנה שיש בהימצאות של חולדות אצלנו בבית

כאשר מדברים על הסכנות שיש בנוכחות של החולדות במרחב האנושי, צריך לחלק את הסכנות לשני סוגים. הסוג הראשון אלו סכנות בריאותיות. חולדות אוהבות לחיות בביוב ובאשפה, מה שאומר שהן מביאות יחד איתן זיהומים שונים. נשיכה של חולדה עלולה לגרום להעברה של הזיהומים הללו לבני אדם, או אכילה ממזון שהחולדה גם היא אכלה ממנו. בנוסף, יש גם נזקי רכוש שהחולדה גורמת לנו.

החולדה שייכת לקבוצת בעלי החיים הנקראים מכרסמים. בעלי החיים הללו ניזונים מכרסום של מוצרים שונים, כאשר חלק מהם כלל לא מהווים מזון של ממש. צינורות תשתית, רהיטים, מזרנים, שאריות מזון הם חלק ממה שהחולדות יכולות לכרסם. בבית אצלנו זה אומר שכבלי החשמל והרהיטים עלולים להינזק מהנוכחות של החולדות, וזו רק עוד סיבה שצריכה לגרום לנו למגר אותן.

 

לוכד חולדות בשרון

גם אם אתם מקפידים על השיטות השונות למניעת נוכחות של חולדות אצלכם בבית, בסופו של דבר עלול להיווצר מצב שבו הן כן מצאו את הדרך להגיע. או אז עליכם לעבוד כמה שיותר מהר מתוך מטרה למגר את הנוכחות של החולדות, ויש כמה שיטות בהן ניתן לעשות את זה. הדבר החשוב ביותר הוא מי שמבצע עבורכם את העבודה, וכדאי מאוד שיהיה מדובר באיש מקצוע מנוסה בתחום.

למרות שיש מי שמנסים לגרום לכם לבצע את הדברת החולדות בכוחות עצמכם, הסיכוי שלכם להצליח במשימה הזו הוא לא גבוה. הדברת חולדות דורשת לא רק ידע רב אלא גם ניסיון שיעזור למדביר לסיים את המלאכה הזו כמה שיותר מהר. במוקדם או במאוחר כנראה שתצטרכו לפנות למדביר מקצועי, אז במקום לשלם שכר לימוד יקר, ההמלצה שלנו היא לפנות אליו כבר מההתחלה.

 

הדברת חולדות באמצעות פיזור רעלים

השיטה הראשונה שיכולה לעזור לכם להתמודד מול החולדות היא הדברה. השיטה הזו עובדת לא רק נגד חולדות אלא נגד חיות רבות והיא עושה שימוש בעובדה פשוטה. ישנם חומרים שאכילה שלהם עלולה להוביל למוות בטוח, והם יכולים לעזור לנו להילחם בחולדות בצורה יעילה. עליכם לרכוש רעל נגד חולדות, ולפזר אותו ברחבי הבית שלכם מתוך מטרה שבמוקדם או במאוחר החולדה תיתקל בו.

בשימוש ברעל נכנסת גם החשיבות של המדביר המקצועי. את הרעל אסור לנו לפזר בצורה ספורדית, כיון שהחולדה תוכל לחמוק ממנו ולהמשיך לשהות אצלנו בבית. עליכם לפזר את הרעל בצורה מושכלת, כזו שלמעשה תסגור על החולדה ותכריח אותה להיתקל ברעל כמה שיותר מהר. מומלץ לשים את הרעל בתוך תיבות מיוחדות כדי למנוע פגיעה של הרעל בבני אדם.

 

שימוש במלכודות נגד החולדות

השיטה השנייה שבה ניתן להשתמש כדי להדביר חולדות מהבית היא פיזור מלכודות. יש כמה סוגים של מלכודות. הסוג הראשון אלו מלכודות דבק שברגע שהחולדה תעלה עליהן היא נדבקת למלכודות בצורה שלא מאפשרת לה לרדת. סוג שני אלו מלכודות כלוב שאליהן החולדה נכנסת ואז נסגרת עליה דלת שלוכדת אותה בתוך כלוב. סוג נוסף זו מלכודת קפיץ שהורגת את החולדה ברגע שהיא עולה.

כמו הרעלים, גם את המלכודות צריך לפזר בצורה מושכלת, כדי להבטיח שתוך זמן קצר החולדה תעלה על אחת מהן. על המלכודת או בתוכה יש לשים פיתיון שיגרום לחולדה להיכנס פנימה. מבחינה המונית המלכודת הטובה ביותר לחולדה היא מלכודת כלוב שבה החולדה לא מתה. המלכודות האחרות יגרמו כנראה למוות של החולדה, דבר שאינו הכרחי אם אתם רק רוצים לסלק אותה מהבית.

 

החסרונות של שיטות ההדברה הפופולריות

אי אפשר להתווכח עם העובדה שרוב האנשים בוחרים בשיטות ההדברה הללו כדי להתמודד עם חולדות שפלשו אליהן לבית. יחד עם זאת, חשוב להצביע על החסרונות שיש לשתי השיטות הללו. כפי שרמזנו לכם בפסקה הקודמת, השיטות הללו אינן ידידותיות לסביבה. הריגה של חולדה היא לא דבר הכרחי, ואף עלולה להפר את המאזן האקולוגי כיון שלחולדות ולמכרסמים אחרים יש תפקיד.

עוד חיסרון הוא הזמן שיכול לחלוף מהרגע שבו החלטתם להשתמש באחד הפתרונות עד שתדעו באופן סופי שהסביבה שלכם נקייה מחולדות. הסיבה לכך היא שיכולים לחלוף מספר ימים עד שהחולדה תגיע אל המלכודת או אל הרעל. חיסרון נוסף הוא בכך שאתם צריכים להיפגש בשנית עם החולדה, גם אחרי שהיא כבר נלכדה או מתה, דבר שיכול גם הוא לעורר אי נעימות רבה אצל רובנו. זו הסיבה שכדאי לכם להכיר שיטת הדברה נוספת של לכידת חולדות עם הידיים.

 

לכידת חולדות עם הידיים

השיטה הזו אמנם פחות מוכרת משיטות הדברה אחרות, אולם יש לה כמה יתרונות על פניהן. בשיטה הזו הלוכד יגיע אליכם ובמשך כשעה ינסה להגיע אל החולדה. ככל שהמרחב שבו החולדה שוהה קטן יותר כך הסיכוי שהוא יצליח להגיע אל החולדה גבוה יותר. אם הלוכד הצליח להגיע אל החולדה מה טוב, וגם אם לא, תמיד אפשר לעבור לשיטות ההדברה האחרות ולנצל אותן לטובת ההדברה.

בשיטה הזו אנחנו לא הורגים את החולדה אלא פשוט מסלקים אותה מהסביבה שלנו. בנוסף, הזמן שלוקח ללכוד את החולדה הוא המהיר ביותר מבין כל שיטות ההדברה, כיון שברוב המקרים בתוך פחות משעה החולדה תהיה בידיים של הלוכד. היתרון האחרון הוא העובדה שמדובר על השיטה הידידותית ביותר לסביבה שלנו, מה שגורם לשיטה הזו לקבל את השם הדברה ירוקה.

 

לסיכום

נוכחות של חולדות בסביבה שקרובה אלינו היא לא רק דבר שמעורר אי נעימות אלא גם סכנה בריאותית של ממש, וזה עוד בלי לדבר על הנזקים לרכוש שעלולים להיגרם כתוצאה מהנוכחות של החולדות. כדי להתמודד בהצלחה עם החולדות היינו ממליצים לכם לפנות ללוכד חולדות מוסמך בשרון ולכן פרפקט הדברות יהיו כאן בשבילכם. באמצעות כל אחת משיטות הלכידה שעליהן ספרנו לכם כאן תוכלו להיפטר מהנוכחות שלהן.

לכידת חולדות

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם