כמה עולים משחקי חשיבה לילדים?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כמעט כל משחק ילדים, הופך להיות משחק של חשיבה אפילו משחק של האכלת בובות בכלי מטבח. עצם הפעולה שילד או ילדה מתיישבים מול חפץ כלשהו כמו במקרה של הבובות, הם נדרשים לחשוב כיצד להפעיל את הבובה, כיצד לתפעל אותה נכון ולעשות פעולות הגיונות כמו למשל, למזוג לכוס מקומקום ולא הפוך.

כמו כן, משחקים כמו לוטו של הגיל הצעיר, סודוקו בכל הרמות, משחק צוללת, רביעיות, משחקי הרכבה לפי תבנית מסוימת, משחקי השחלה והתאמה ועוד… כל אלו נכנסים לקטגוריית חשיבה והנאה.

 

התאמה לפי גיל

בגלל שיש היום הרבה משחקים שקיימים בשוק, רגע לפני הרכישה, צריך קודם כל לאפיין את הילד או הילדה שרוצים להעניק להם את המשחק. דבר ראשון, ניקח בחשבון את גיל הילד או הילדה, האם מדובר בבן או בבת? הרי שבנות באופן אוטומטי ימשכו יותר לציורים ולאיורים עם חדי קרן, ברביות, קשת בענן ועוד ואילו הבנים יימשכו למטוסים וכלי תחבורה אחרים. לאחר אפיון קצר וקולע, נרכוש את המשחק המתאים ביותר.

תואם גיל

דוגמאות למשחקים שכולם אוהבים במחירים שווים לכל כיס

המגוון כאמור גדול מאוד ומאוד קשה לבחור משחק לכן נעשה מעט סדר ונתחיל מהמשחקים שמתאים לשכבות גיל רחבות – סודוקו –  אפשר להתחיל ללמד את הילדים לשחק בסודוקו החל מגיל 4 בערך. כמובן שאפשר לרכוש משחק עם דמויות וצבעים וכלי משחק צבעוניים שיכולים להנעים את המשחק. מחיר למשחק כזה ינוע סביב ה- 70 ₪ ומעלה.

לוח השח מט –  שכולל בתוכו דמקה ושש בש, כמובן שאלו משחקים אלמותיים שכולם אוהבים לשחק בהם מגיל קטן מאוד ועד לגיל מבוגר מאוד. מחיר של לוח כזה מתחיל ממחיר של – 20 ₪ ומעלה, תלוי בגודל. משחק נוסף שדורש חשיבה מחוץ לקופסא, מאתגר וכיפי ביותר הוא – "עץ שיווי משקל" –  מדובר במשחק מהנה במיוחד שניתן לשלב ילדים קטנים מאוד החל מגיל 3 ומעלה. מדובר על משחק מהנה במיוחד שמחירו מתחיל מ- 30 ₪ ומעלה.

כמו כן יש את משחקי המגנט הנפלאים בקטגוריית משחקי חשיבה לילדים אשר גורמים ל"מוח" לעבוד יותר, לתכנן אסטרטגית בנייה יציבה ולחשוב קצת אחרת. כולם מומלצים וכולם טובים.

 

לסיכום

הסוד הוא להתחיל במשהו אחד וכל יום להתקדם יותר

במשחקים שדורשים מיומנות מחשבתית חשובה ההתאמה לגיל כי אחרת המשחק יכול להפוך למתסכל מאוד עבור הילד מה שיגרום בהמשך לרתיעה ממנו שוב בהמשך. זכרו שכל משחק חשיבה הוא לא רק חשיבה אלא גם הנאה צרופה כמו למשל המשחק –  לתפוס את הדגים בבריכה מסתובבת כאשר יש חשיבה על איך לתפוס את הדג בתזמון הנכון, כשהוא פותח את הפה, וגם יש עניין המוטוריקה העדינה בעצם החזקת החכה הדקה ולא נשכח את המנגינה ברקע והכיף הגדול!

משחקים, עבור

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם