אוהבים ספורט אתגרי? כמה יעלה לכם ציוד מתאים?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

בזכות הנגישות ההולכת וגדלה של ציוד מתאים, הולכת ומתפתחת בישראל תרבות נרחבת של השתתפות בספורט האתגרי. ספורט אתגרי מתפרס על פני מגוון רחב של פעילויות שכל אחת מהן דורשת מיומנות שונה כאשר המשותף לכולן הוא ההיבט האתגרי.

אחד הגורמים החשובים ביכולת להצליח בספורט האתגרי טמון בטיב הציוד שבו עושים שימוש. על מנת לתת ידע ומסגרת לגבי התקציב שצריך הספורטאי החובב או המקצוען, כדאי להכיר את הציוד הבסיסי ועלותו.

 

ציוד סנפלינג וחילוץ עצמי

הרי ומצוקי ישראל מזמינים פעילות ענפה של טיפוס וסנפלינג (גלישה). ציוד סנפלינג כולל מרכיבים שונים כמו יתדות, רתמות, טבעות, אמצעי חיכוך, חבלים ועוד, ולגבי כולם חשוב לבדוק את טיב החומר, התפרים והעמידות שלהם.

ציוד שהוא בעל חשיבות רבה, שאסור להזניח ולהקל בו ראש הוא ציוד לחילוץ מגובה המורכב ממערכת שתפקידה לתת למטפס או לגולש ההר יכולת לחלץ את עצמו בעת חירום. עלות ציוד הסנפלינג כולל ציוד החילוץ יכולה לנוע בין מאות שקלים לאלפים, אך על מנת להתקדם ולהגיע להנאה אמיתית מענף ספורט אתגרי זה, זוהי השקעה חשובה ביצירת החוויה והבטיחות המרבית.

ציוד חילוץ עצמי

תיק ספורט אתגרי

עבור המשתתף בספורט אתגרי, תיק ציוד הוא חלק בלתי נפרד ממנו. תיק ספורט אתגרי צריך מצד אחד להכיל ציוד יסודי והכרחי, ומצד שני לא לשקול יותר מדי כדי שלא יהיה לנטל. כמו כן, על התיק להיות מבד גמיש אך עמיד ואטום למים.

כדאי שבתיק יהיה מיקום לנרתיק מים שמייתר את השימוש בידיים בעת השתיה. לצד כל אלו, התיק צריך להיות עם רתמת אחיזה ומנשא באיכות גבוהה על מנת שנשיאתו תהיה נוחה וקלה. תיק שימלא את כל המשאלות האלו יעלה בין 150 ₪ ל 500 ₪.

 

כפפות אתגריות

חלק מהותי בספורט האתגרי תלוי באופן ניכר באחיזה ובפעולת היד. בטיפוס וסנפלינג, כפות הידיים הן חלק מרכזי ביכולת להתנהל בין שמים לארץ. בגלל החיכוך הרב שספורט אתגרי מטיל על הידיים, כפפות הגנה ואחיזה יכולות להיות גורם מכריע בביצוע הפעילות האתגרית.

כפפות הספורט האתגרי צריכות להיות מצד אחד מחומר עמיד, ומצד שני דקות למדי בשביל לייצר אחיזה משופרת עם תחושת אחיזה טבעית. מחיר כפפת יד לספורט האתגרי יכול לנוע בין 90 ₪ ל-120 ₪.

 

לסיכום

תחום הספורט האתגרי תלוי במידה רבה בציוד הנדרש לו. ניתן לראות מגוון רחב של סוגי ציוד ואיתם גם מגוון רחב של מחירים, אך הדבר החשוב ביותר לבחון הוא איכות, עמידות ונוחות הציוד בהתאם לייעוד שלו. לא פחות חשוב מכך יש לתת תשומת לב לציוד בטיחות כגון ציוד חילוץ עצמי. זאת מכיוון שספורט אתגרי כשמו כן הוא, מהווה פעילות מאתגרת, שמחייבת לנהל את הסיכון שכרוך בה, ולזה אין מחיר.

ספורט אתגרי

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם