כמה עולה מיסוי על רכב חשמלי?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

יותר ויותר ישראלים מבינים בשנים האחרונות את היתרון הגדול שיש לרכבים חשמליים על פני רכבים שמונעים באמצעות דלק. אחת הסיבות המרכזיות למעבר לרכבים חשמליים נובעת מכך שעלות ההנעה של הרכב נמוכה הרבה יותר, לאור העובדה שהטעינה שלו זולה בהרבה מאשר תדלוק. עם זאת, לעיתים המיסוי על הרכב הזה עלול להיות יקר כפי שנספר לכם מיד. 

 

רכבים חשמליים

רכבים חשמליים הם רכבים שמונעים באמצעות סוללה חשמלית, שמקבלת את האנרגיה שלה באמצעות טעינה בשקע חשמלי. פה באתר https://telkon.co.il תוכלו למצוא מידע נוסף. הרכבים הללו נוסעים בצורה שקטה יותר, וכמובן שגורמים להפחתה משמעותית בזיהום האוויר. בניגוד למנועי בעירה, הסוללה החשמלית לא פולטת גזים רעילים בעת הנסיעה. לאור זאת, ברור מדוע עדיף למדינה שאלו יהיו הרכבים שלנו.

רכבים חשמליים

מיסוי

במדינת ישראל שיעור המס על הרכבים הוא אחד הגבוהים בעולם. כדי לצמצם את קניית הרכבים המדינה מטילה מס בשיעור גבוה על הרכבים. המס הזה מגיע כמעט לערכו של הרכב, וברכבים שעולים 300 אלף ₪ ומעלה הוא גבוה יותר. מנגד, למדינה יש עניין ברור שאזרחיה ישתמשו ברכבים חשמליים מה שגורם לה להעניק מספר הקלות במס. יוני קינן כאן כדי לספר לכם על ההקלות הללו.

מיסוי

מס רכישה

ההקלה הראשונה באה לידי ביטוי במס הרכישה אותו תשלמו על הרכב. אמנם המחיר של רכבים חשמליים יכול להיות יקר בבסיסו, אולם שיעור המס שהמדינה מטילה עליהם והא 10 אחוז בלבד. בהשוואה למס הרגיל שמקובל בעולם הרכב מדובר על הוזלה משמעותית, אולם אם חשבתם שבכך תמו ההטבות, כדאי להכיר עוד הטבת מס.

 

שימוש ברכב חשמלי במקום העבודה

כל שכיר במדינת ישאל שמקבל רכב ממקום העבודה שלו משלם מס על הרכב הזה. בדיוק כמו מס הרכישה, גם כאן המטרה המובהקת של המס היא יצירת תמריץ שלילי לשימוש ברכב ואכן אפשר לומר בבטחה שלא מעט שכירים מוותרים על הרכב שהם יכולים לקבל ממקום העבודה שלהם. אם יש לכם את האופציה לקבל רכב חשמלי, ייתכן שלא כדאי לוותר עליה כל כך מהר.

על שימוש ברכב חשמלי, כלומר כזה שמונע באופן מלא על חשמל ולא רכב היברידי, ניתן לקבל החזר מס חודשי בשיעור של 1000 ₪. כדי לקבל את המס עליכם למלא את הטפסים הנדרשים ולהגיש אותם לרשות המיסים. אם אתם משתמשים כבר כמה שנים ברכב כזה, אז תדעו שניתן לקבל את ההחזר בצורה רטרואקטיבית עד לתקופה של שש שנים.

 

לסיכום

רכבים חשמליים הפכו להיות נפוצים יותר יותר בכבישי הארץ. מבחינת המדינה קיים אינטרס מובהק לשימוש ברכבים הללו לאור ההפחתה המשמעותית שהם מייצרים בזיהום האוויר. כדי לעודד אזרחים לקנות רכבים חשמליים המדינה מעניקה שתי הטבות מס שונות. הראשונה נוגעת למס הרכישה על הרכבים הללו שנמוך משמעותית מהמס הרגיל, והשנייה היא הטבת מס לשכירים עם רכב חשמלי.

כמה עולה מיסוי על רכב חשמלי

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם