כמה עולה טבעת נישואין?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

טבעת הנישואין מייצגת אהבה ומחויבות בין בני הזוג. לרוב, שני בני הזוג עונדים אותה מדי יום, וכך מביעים את הרצון לחיות יחד, כל בוקר מחדש. בבחירת טבעת נישואין יש לקחת בחשבון את עיצוב הטבעת, הנוחות, סוג הזהב, וכמובן המחיר. מנהג זה, ענידת טבעות הנישואין, מוכר בדתות רבות. לפי ההלכה היהודית, המנהג הוא אקט של קידוש האישה.

 

עיצוב הטבעת

שלא כמו תכשיטים אחרים, טבעת נישואין צריכה להישאר באופנה עוד שנים רבות, ולכן מומלץ לבחור בעיצוב קלאסי ולא בטרנד חולף. טבעת נישואין קלאסית היא טבעת פשוטה, חלקה ועדינה, ללא אבנים או עיטורים מיוחדים. בדרך כלל הטבעת עשויה מזהב לבן, צהוב או ורוד, אך לעיתים בוחרים בטבעות ממתכות אחרות.

 

נוחות והתאמה אישית

בשונה מתכשיטים אחרים, טבעת נישואין מיועדת לשימוש יומיומי. לכן, היא צריכה להתאים לאורח החיים של העונד אותה. כך למשל, אדם ששוחה מדי יום, יבחר בטבעת מחומרים עמידים במיוחד למים, ואילו אדם שעובד בחיק הטבע – יבחר בטבעת שעשויה מחומרים קשים, שלא יהרסו מהחשיפה הממושכת לשמש.

 

מידת הטבעת

רכישת טבעות נישואין היא הוצאה כספית לא מבוטלת, ולכן חשוב להשקיע בבחירת הטבעת המתאימה. מלבד ההתאמה העיצובית, יש לבחון גם את ההתאמה הפיזית, כלומר את מידת הטבעת. לכן, כאשר אתם הולכים לרכוש את טבעות הנישואין, השקיעו זמן ותשומת לב גם במדידת הטבעות על אצבעותיכם. חשוב לדעת, האצבעות מתרחבות במהלך השנים, ובעקבות אירועים שונים, ולכן מומלץ לבחור בטבעת אשר ניתנת להגדלה במהלך השנים.

 

מתי לקנות את הטבעת?

קניית טבעות הנישואין היא אחת ממטלות ארגון החתונה. מדובר במשימה חשובה במיוחד, ולכן יש להקדיש לה זמן, ולא לבצע אותה בלחץ, ימים ספורים לפני החתונה. מומלץ לרכוש את הטבעת כחודש לפני החתונה, כך שתבחרו אותה בנחת ובראש שקט.

 

כמה עולה טבעת נישואין?

בשל עיצובם הפשוט יחסית, המחירים של טבעות נישואים זולים יותר מהמחירים של טבעות אירוסין. המחיר של טבעת נישואין מתחיל מ- 800 ₪ ויכול להגיע גם ל- 2500 ₪. אם תבחרו בטבעת בעיצוב אישי, כך שיידרש תיקון ושינוי במיוחד בשבילכם – המחיר עשוי לעלות.

 

טבעת נישואין ביהדות

כאמור, מנהג ענידת טבעת הנישואין ביהדות הוא אקט של קניין וקידוש האישה. בשל כך, הטבעת צריכה לעמוד במספר קריטריונים:

  • צורה – על הטבעת להיות פשוטה וחלקה.
  • חומר – הטבעת צריכה להיות עשויה מחומר אחד בלבד, ולכן אין לערבב בין סוגי מתכות שונים.
  • תשלום – החתן צריך לשלם על הטבעת מהכסף הנזיל שלו, ולא למשל בצ'ק או אשראי.

 

לסיכום

ענידת טבעות נישואין הוא מנהג חשוב ויפה, אשר מדגיש את הקשר החזק בין בני הזוג. לאור זאת, בחירת הטבעת היא נושא חשוב, שאין להקל בו ראש. הטבעת המומלצת ביותר היא קלאסית ופשוטה, משום שהיא צפויה להישאר רלוונטית לעוד שנים רבות, אך ניתן לבחור גם בטבעת טרנדית יותר.

טבעות יהלום

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם