מה ההבדלים בין שיקום פה קבוע לשיקום נשלף?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אובדן שיניים הוא מצב רפואי שמחייב שיקום. עם זאת, את השיקום אפשר לבצע בצורה קבועה או על בסיס פתרונות נשלפים ומאוד חשוב להכיר את ההבדלים ביניהם

שיניים בפה הכרחיות לתפקוד. השיניים חשובות לנו אסתטית, תפקודית וחברתית יש להן השפעה על הדימוי ועל הביטחון העצמי. עם זאת, גברים ונשים בגילאים שונים עלולים לסבול ממצב של אובדן שיניים. בין היתר, זה קורה בגלל מחלות חניכיים כרוניות שגורמות לנשירת השיניים או לניידות שלהן – או אחרי אירועים חד פעמיים כמו תאונות.

החדשות הטובות הן שיש מה לעשות. ראשית, אפשרות אחת היא להשתמש בתותבות. היתרון של תותבות הוא שמדובר על פתרון מוכח ושהוא גם נגיש וזול. מנגד, התותבות לא נוחות בפה, הן מכסות את החך עד כדי גרימה לרפלקס הקאה והן גורמות לאובדן חוש הטעם. לכן, האפשרות השנייה והמומלצת היא לבצע שיקום.

 

מהו שיקום וכיצד מבצעים אותו?

שיקום על ידי שתלים נחשב לגולת הכותרת בתחום הרפואה עבור אנשים שאיבדו את השיניים שלהם. בזכות הופעת השתלים הדנטאליים, ניתן כיום לבצע שיקום יעיל על בסיס תותבת נסמכת שתלים או שיקום קבוע על ידי שתלים. מכאן והלאה, כל שנותר הוא להשוות בין האפשרויות הקיימות.

התייעצות עם המומחים של דנטל מדיקל סנטר למשל מאפשרת להשוות בצורה יעילה בין שיקום פה קבוע לבין שיקום נשלף. לפי מידע שנמסר על ידי המומחים, תותבת נסמכת שתלים מציעה יציבות בפה, היא לא נופלת בזמן דיבור או אכילה ולכן היא עדיפה על תותבת רגילה. לשם השוואה, שיקום קבוע על ידי שתלים היא שיטת טיפול שבה מנסים להחזיר לקדמותו את המצב בחלל הפה.

 

איך יודעים באיזה שיטת שיקום לבחור?

ברוב המקרים, המטרה של היכרות עם ההבדל בין שיקום פה קבוע לשיקום נשלף היא לבחור את השיטה המתאימה ביותר לצרכים של קהל היעד והמטופלים. עם זאת, בעלי המקצוע הם אלו שאמורים לספק את המידע ולהכווין אותנו להחלטה מושכלת ונכונה. לכן, צריך לבחון כל מקרה לגופו ולהתאים את הטיפול למטרות שאותן מנסים להשיג.

באופן כללי, היתרון של שיקום פה נשלף בא לידי ביטוי בכך שהוא מתאים לאוכלוסייה מגוונת יותר. לעומת זאת, שיקום פה קבוע על גבי שתלים מחייב כמות עצם מספקת לאורך הלסת. אם אין מספיק עצם לאורך הלסת, לא ניתן לבצע את השיקום הקבוע והשיקום הנשלף יישאר האופציה היחידה.

 

תוך כמה זמן רואים תוצאות?

שיקום הפה באמצעות שתלים משיג תוצאות מהר מאוד. בחלק מהמקרים ואם התנאים מאפשרים זאת, אפשר לסיים את הטיפול בתוך יום אחד בלבד. אבל בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם רופאי שיניים שמגיעים מהתחום ומכירים אותו ובעיקר לוודא שמביאים בחשבון את כל השיקולים הרלוונטיים להחלטה.

שיקום פה קבוע

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם