באילו מקרים פותחים בחקירות כלכליות?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

תחום החקירות הפרטיות הוא מגוון מאוד, וניתן למצוא בו סוגים רבים ושונים של חקירות. חוקר פרטי יכול לעסוק למשל בחקירות בתחום הרומנטי סביב חשד לבגידה.

חוקר פרטי יכול גם לנהל חקירות הקשורות למודיעין עסקי, וחוקרים פרטיים רבים גם נתקלים בחקירות שלהם לא פעם בהתנהגויות בעלות היבט פלילי.

הטקסט הזה יעסוק בתחום מאוד ספציפי מתוך עולם החקירות הפרטיות – החקירות הכלכליות.

בטקסט ננסה להסביר מהי חקירה כלכלית, מה רוב החוקרים הפרטיים יבדקו במהלך החקירה הכלכלית ובאילו מקרים פותחים בחקירות פרטיות כלכליות.

 

מתי פותחים בחקירה כלכלית?

ישנן לא מעט סיבות שבני אדם ירצו לגלות מידע כלכלי על בני אדם אחרים. דוגמא מאוד נפוצה, לצערנו, היא חקירה כלכלית בתיקי גירושין. כששני בני זוג מתגרשים, בדרך כלל נוצר הצורך לחלק את הרכוש בין בני הזוג. בנוסף, בית המשפט יטיל חובת מזונות על ההורה שלא יקבל את המשמורת העיקרית. במקרים כאלה יש לבני הזוג אינטרס להחביא חלק מהנכסים שלהם.

האינטרס נובע מכך ששני בני הזוג רוצים לשמור לעצמם כמה שיותר כסף, ומכך שאם הם לא יקבלו את המשמורת – הם ירצו לבקש מבית המשפט לפסוק להם מזונות מופחתים מפני שאין להם נכסים. חקירה כלכלית גירושין בודקת אם לבן או בת הזוג יש נכסים כלכלים כלשהם שהם מסתירים.

חקירה כלכלית פרטית יכולה להיפתח גם אם מעסיק חושב שעובד או שותף בעסק גונבים ממנו.

 

מהי חקירה כלכלית?

חקירה כלכלית היא חקירה שעיקרה הוא עיסוק בסוגיה כלכלית, או בסוגיה שיש לה מאפיינים כלכליים ניכרים. חוקרים פרטיים יכולים לספר שרוב החקירות הכלכליות יכולות להיות מוזמנות על ידי בני זוג בהליכי גירושין, הורים שאחד מהילדים שלהם התארס למישהו שהם לא סומכים עליו, גורמים עיתונאים המבצעים כתבת תחקיר, ואפילו פוליטיקאים המחפשים מקור השפעה על יריבים שלהם.

 

מה בודקים בחקירה כלכלית?

חקירה כלכלית יכולה לגעת בכמעט כל תחום כלכלי אפשרי. לדוגמא, חקירות כלכליות סביב גירושין יעסקו באיתור חשבונות בנק סודיים, מציאת בעלות על רכב, חקירה אחר נכסים מוסתרים ועוד.

דוגמא נוספת נוכל לראות בחקירה כלכלית בין שותפים עסקיים, שם החוקר הפרטי יבדוק האם לשותף העסקי יש פשיטת רגל שהוא מסתיר, יבצע זיהוי של עסקאות רכוש ויבצע איתור של אחזקות רכוש (בדרך כלל על מנת לאשר את הפרטים שהשותף העסקי מסר).

 

למי כדאי להזמין חקירה כלכלית?

יש לא מעט אנשים שחקירה כלכלית יכולה לעזור להם. למשל, בני זוג הנמצאים בהליך גירושין או אנשי עסקים זהירים ואפילו מעסיקים שרוצים לוודא שהם מכניסים לארגון שלהם אנשים ישרים. ככל נוכל לומר שלכל מי שעומד בפני צעד כלכלי משמעותי (איחוד או הפרדה של חשבונות, מסחר בסכומים גדולים ועוד) כדאי להזמין חקירה כלכלית ליתר ביטחון.

לסיכום, חקירה כלכלית היא כלי טוב להתנהלות כלכלית בטוחה.

 

משפחה

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם