קמטים בצידי העיניים

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

פעמים רבות, קמטוטים שמופיעים בצידי העיניים הם הסימן הראשון של הזדקנות העור, אבל גם סימן שנוצר כתוצאה מחיוכים רבים, שכנראה היו חלק מזיכרונות טובים. ובכל זאת, מה אפשר לעשות כדי לטשטש קמטים קיימים ולעכב היווצרות של קמטוטים נוספים? התשובה היא, כמו תמיד, הרגלים בריאים והקפדה על שגרת טיפוח.

 

מה הם קמטים?

קמטים הם השם הכולל לתופעה של קיפולים בעור האדם המתבגר כתוצאה מצמצום כמות הקולגן והאלסטין, שגורמים לעור להיות גמיש ורך. אובדן הגמישות מצטרף להשפעה של גורמים נוספים להתקמטות העור, בניהם חשיפה מוגזמת לשמש, עישון, מחסור בשינה ותזונה בלתי מספקת מבחינת ויטמינים ומינרלים. האזורים המתקמטים הם בדרך כלל אלה שחשופים ביותר  – עור כפות הידיים, החזה, הצוואר והפנים. חשוב לזכור שקמטים מתהווים באזורים בהם בני האדם מביעים רגשות. בין השאר, ישנם קמטי צחוק שמכונים גם קמטים בצידי העיניים.

מה הם קמטים

קמטים בצידי העיניים

הקמטים בצידי העיניים הם הקמטים הראשונים בהם מבחינים, לעתים אפילו במהלך שנות ה-20. הסיבה היא כפולה – העור המקיף את העיניים הוא עדין מאוד ונוטה להתקמט, ובנוסף העיניים הן מתווי הפנים השימושיים ביותר למגוון הבעות פנים ובעיקר לחיוכים. הגיל שבו מתחיל העור להתקמט קשור בעיקר לגנטיקה ולהרגלי חיים אישיים שקשורים להגנה ולטיפוח של העור, וגם להרגלים אחרים כמו אי הקפדה על שתיית מים בכמות מספקת וכן מצבי לחץ ועקה.

 

הרגלים בריאים לשמירה על עור רענן

  • הגנה על העור החשוף מפני קרני השמש בעזרת קרם הגנה, משקפי שמש וכובע.
  • הפסקת הרגלים בעייתיים כמו עישון או שתיית יתר של משקאות אלכוהוליים.
  • שמירה על שתיית מים מספקת לחות חשובה לעור הפנים ולכן חשוב להקפיד על כך.
  • הקפדה על שגרת שינה בריאה.
  • אכילה מגוונת ועשירה בוויטמינים, נוגדי חמצון ומינרלים.
  • בחירה באורח חיים רגוע והימנעות ממצבי לחץ.
  • הקפדה על שגרת טיפוח.

הרגלים בריאים לשמירה על עור רענן

שגרת טיפוח לעור סביב העיניים

שמירה על אורח חיים בריא ועל שגרת טיפוח מתאימה עשויה לדחות את הופעת הקמטים ולטשטש קמטים קיימים בצידי העיניים. החלק החשוב ביותר הוא ניקוי עדין מוקפד של עור הפנים מדי יום ולפני כל שימוש בתכשיר קוסמטי. האזור שסביב העיניים דורש שימוש בתכשירים עשירים ברכיבים מזינים וכמובן גם בקרם לחות שמכיל SPF להגנה על העור מפני השמש. בנוסף, ישנם טיפולים ביתיים תקופתיים כמו מסכות ייעודיות או ג'ל קירור לאזור.

 

טיפולים קוסמטיים רלוונטיים

הטיפולים הקוסמטיים שמטפלים בקמטים או בקמטוטים בצידי העיניים הם לרוב כאלה שמשתמשים בחומרים שיכולים לשפר את גמישות ורכות העור, או כאלה שמעודדים ייצור של קולגן. בין השאר יש טיפולים שבהם מזריקים לאזור חומרים כמו חומצה היאלורונית, תהליכי פילינג ייעודיים וגם טיפולים בלייזר או בגלי רדיו.

 

לסיכום

קמטים בצידי העיניים הם חלק טבעי מתהליך ההתבגרות שלנו ושל הגוף. הם מעידים על בגרות, תבונה ושפע של חיוכים במהלך השנים, אבל הקוסמטיקה והמדע מאפשרים למי שמעוניין/ת בכך, להסתיר ולטשטש את הקמטים.

קמטים בצידי העיניים

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם
טיפול פנים
סקולפטרה

סקולפטרה היא שילוב של העולם המתקדם של חומרים ביולוגיים ועולם הקוסמטיקה: זהו טיפול פנים חדשני

קרא עוד »