כמה עולה מטפל סיעודי זר בבית

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אנחנו לא נשארים צעירים לעולם והזמן עושה את שלו… אם אתם מחפשים מטפל סיעודי שיטפל בהורה או במכר שקרוב אליכם. כאן ריכזנו עבורכם מידע על עלות מטפל סיעודי זר. זה לא סוד שהמחיר יקר ולא כל אחד יכול לעמוד בו. לפני שאתם מתחילים לבדוק אופציות למימון, כדאי שתבדקו את זכאותכם לקבלת מימון מהמוסד לביטוח לאומי במסגרת חוק הסיעוד.

 

מה המחיר שמשלמים למטפל זר?

שכר המינימום המעודכן הוא 5,300 ₪. מטפלים זרים מקבלים שכר קצת יותר גבוה בהתחשב בעובדה שהם עובדים גם בימי חג ושבתות. עובדים בתחום דורשים שכר גבוה יותר בגלל שאין הרבה היצע בתחום למרות שהביקוש הוא ענק. כאן אנו מחשבים את השכר הבסיסי המקובל.

מטפל סיעודי זר זכאי לתנאים סוציאליים מלאים שעלותם למעסיק מגיעה לכ-25% מהשכר. יחד עם זאת, המטפל הזר שוהה אצלכם בבית, אתם מממנים לו מגורים, וביטוחים וכך על פי חוק ניתן לקזז מקסימום 25% מהשכר, בהתאם לגובה ההוצאות ועמידה בתנאי הקיזוז, לקבלת פרטים נוספים פנו אל קו למעסיק. בסופו של דבר, מטפלים סיעודים זרים מקבלים בשטח, שכר של 5,300 ₪ לאחר כל הקיזוזים.

 

מי משלם את העלויות הסוציאליות?

העסקת עובד כרוכה בעלויות סוציאליות הנלוות לתשלום השכר. ברגע שאתם זכאים לקבלת שירות מהביטוח לאומי עבור מטפל זר, אתם לא המעסיקים היחידים, אלא גם חברת הסיעוד אליה הוא משתייך. לכן את העלויות הסוציאליות לא רק אתם תצטרכו לשלם, אלא גם חברת הסיעוד, בהתאם לחוק הסיעוד. אם בחרתם לקבל דווקא כסף מהביטוח לאומי ולא שירות, הכסף יכנס ישירות לחשבון הבנק ואתם מסודרים.

 

מה חשוב לדעת כאשר מעסיקים עובד זר?

כאשר אתם מעסיקים עובד זר, אתם הופכים למעסיקים וכדי לא להיתבע על ידי העובד, חשוב שתכירו את זכויותיו הסוציאליות. כאן נסקור בקצרה את המובילים שבהם. על כל שאלה מומלץ לפנות לקו למעסיק המנגישים מידע בתחום באופן יעיל ומסודר.

 

תעריף כפול על שבתות וחגים

לוח השנה שלנו מלא בחגים ושבתות. על כל חג ושבת תצטרכו לשלם תעריף יקר יותר לעובד. בהתאם לשכר המינימום המעודכן גובה התעריף ליום שבתון עומד על 361.68 ₪.

 

מקדמות שכר בתחילת שבוע

עובדים זרים רבים מבקשים ממעסיקם מקדמה שבועית של השכר. כך מקובל לתת בתחילת כל שבוע מאה שקלים לעובד כמקדמה מהשכר שהוא הולך לקבל. שימו לב, לא מדובר בהגדלת השכר, אלא אך ורק בתשלום מוקדם שמתקזז לאחר מכן מגובה השכר המשולם.

 

הפרשות פנסיוניות

על פי חוק, כל מעסיק בישראל מחויב להפריש עבור העובד שלו לקרן פנסיה. גובה ההפרשה לפנסיה צריכה לעמוד על 6.5% עבור הפנסיה ו-6% נוספים עבור הפיצויים.

 

ביטוחים נדרשים

מעסיק מחויב לבטח את עובדיו בביטוח לאומי, וביטוח בריאות.

הֲנָקָה

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם