כמה עולה ליווי עורך דין בתהליך קבלת אזרחות אוסטרי?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כמו התשובות לכל שאלה בענייני מחירים, גם לשאלה שבכותרת התשובה היא "זה תלוי". במה הדברים תלויים? קודם כל זה תלוי באיזה ליווי אתם מעוניינים, יש כאלה שמבקשים רק סיוע בהגשת הבקשה, יש כאלה שנדרשים גם למחקר והשגת מסמכים כדי לוודא את זכאותם עוד טרם הגשת הבקשה ויש כאלה שזקוקים גם לסיוע של מתרגם ונוטריון – כל תהליך שונה ובהתאם, שונים גם המחירים.

 

למה דרכון אוסטרי?

דרכון הוא מסמך רשמי של מדינה שמשמש את אזרחיה, בעיקר מחוץ למדינה. אבל בשנות ה-90 של המאה הקודמת, החליטו מדינות אירופאיות להקים את האיחוד האירופי. אוסטריה הצטרפה לאיחוד בשנת 1995 ומאז היא חברה בו. כלומר, אם יש לכם פספורט אוסטרי אתם נחשבים לחלק מקהילת האיחוד האירופי העצומה.

בהתאם לזכויות שמעניק האיחוד האירופי לאזרחיו, הם רשאים לנוע בלי ויזה בין מדינות האיחוד וגם לחיות, ללמוד או לעבוד בכל מדינה באיחוד. בנוסף זכאים אזרחי האיחוד האירופי לשירותים ברמה גבוהה ובעלות מסובסדת, בעיקר בתחומי החינוך והבריאות.

 

הדרך לדרכון אוסטרי

עכשיו, כשאתם כבר יודעים מה הם היתרונות של אזרחות אוסטרית וקבלת דרכון אוסטרי, בואו נדבר על הדרך לשם: בשנים האחרונות שינתה ממשלת אוסטריה את חוק האזרחות שלה, ואפשרה להרחיב את קבוצת הזכאים ולכלול בה את כל תושבי המדינה היהודים, שנמלטו מאוסטריה ומאירופה בשל רדיפות הנאצים וצאצאיהם.

כדי לבקש אזרחות אוסטרית תצטרכו לאתר מסמכים, לדאוג לתרגום, למלא שאלון, לחתום על הצהרה בשגרירות ועוד. מדובר בהליך בירוקרטי לא פשוט עבור מי שאינו מתמצא בנהלים ובשפה. זו הסיבה שחשוב להיעזר בעורך דין בעל ניסיון בתחום.

 

המכשולים שבדרך

כדי להגיש בקשה לאזרחות אוסטרית, נדרש קודם כל להוכיח את זכאותכם. לשם כך נדרשת לעתים עבודת מחקר רצינית, ככל הנראה בטקסטים בגרמנית. לעורכי דין ישראלים, בעלי ניסיון בנושא האזרחות האוסטרית, יש כבר קשרים קיימים עם מתרגמים אמינים, עם נוטריונים, עם תחקירנים ועם כל שאר בעלי המקצוע המסוימים שנדרשים להליך כזה.

הקשרים האלה יכולים להפוך את התהליך לקל יותר, מהיר יותר ובעל סיכויים גדולים יותר להצליח. בדרך כלל, שירותיו של עורך דין מומחה בנושא מתומחרים בהוצאה של בין 4,000 שקלים ואפילו עד 10,000 שקלים.

 

אל תלכו לבדכם

מבין המבקשים להתאזרח באוסטריה, יש כאלה שמגיעים כבר עם מסמכים מוכנים, מתורגמים ומאושרים. למבקשים כאלה, עוזר עורך הדין בשלבי הבקשה הבירוקרטיים בלבד, שכוללים גם התייצבות בשמכם בשגרירות אוסטריה בארץ והתשלום יהיה בין 4,000 ל-5,000 שקלים.

כל תוספת משנה את המחיר, בהתאם להחלטת עורך הדין – מי שנדרש לשירותים של תחקור, תרגום, הגשה ועוד ועוד, יעלה את מחיר הליווי אל הרף העליון. ולמרות שמדובר בהוצאה משמעותית, אם החלטתם שהאזרחות חשובה לכם – אל תוותרו על ליווי עורך דין.

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם