כמה עולה ללכת לשידוך בין חרדים ואיך עובד התהליך

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

שידוכים בחברה החרדית הוא עניין מאוד גדול. החברה החרדית מסתכלת על זוגיות בצורה שונה מהחברה החילונית. בתהליך הזה של מציאת בן או בת הזוג, שואלים שאלות מעמיקות – זאת כדי למצוא את הבן אדם הנכון שיהיה נכון לבנות איתו יסודות חזקים ובעתיד משפחה. אנחנו נפרט יותר על התהליך הזה ועל העלות שלו.

 

לדבר עם שדכן או שדכנית

כאשר חרדים רוצים להתחיל את תהליך השידוכים, הם פונים לשדכן או שדכנית שיעזרו להם למצוא את בת או בן הזוג שיוכלו לבנות איתו משפחה. המגזר החרדי לא מרגיש בנוח בפלטפורמות הכרויות אשר מצריכות היחשפות של תמונה ופרטים אישיים. כאשר שדכנית מבצעת שידוך לחרדים היא צריכה להיות מאוד מקצועית. שידרך הוא דבר שמצריך דיסקרטיות, הקשבה, הכלה וגם יכולת לראות את הבנאדם מעבר למילים שהוא אומר.

לדבר עם שדכן או שדכנית

תהליך השידוך

‏כאשר בן אדם רוצה להתחיל את התהליך, הדבר הראשון שהוא צריך לעשות הוא לדבר עם שדכנית. אותה שדכנית תיתן לו טופס אחד כדי להכיר אותו יותר לעומק ועוד טופס שבו הוא יכתוב מה חשוב לו בבן או בת הזוג. הדבר הזה יעזור לאותה שדכנית למצוא את השידוך הטוב ביותר. תהליך השידוך הוא תהליך חשוב בחיי הצעירים מפני שהוא מעצב את כל המשך חייהם. הצעירים במגזר החרדי בדרך כלל מתחילים את תהליך השידוך סביבות גיל 19.

 

השלבים

‏בשלב הראשון, הצעת השידוך מגיעה להורים של הבחורה. הם מתחילים לעשות בירורים על אותו בחור ומחליטים אם לעבור לשלב השני או לא. בשלב השני, בודקים תכונות האופי, הכנסות וכו'. כמו שאמרנו קודם לכן, כאשר מתחילים את תהליך השידוכים כל אחד צריך למלא טופס שבו הוא מסביר מי הוא ומה תכונות האופי שלו. כך בעצם הצעירים יכולים לראות האם על הנייר הבן אדם השני מתאים או לא. השלב השלישי הוא השלב המרגש ביותר והוא – הפגישה הראשונה.

השלבים

הפגישה הראשונה

‏זהו השלב המרגש ביותר. הפגישה הראשונה בדרך כלל מתבצעת בלובי של מלון או בבית של הורי הבחורה. מקום ללא פרטיות. הם נפגשים אחד על אחד ופשוט מתחילים להכיר במציאות. על הפגישה הראשונה אפשר להבין האם יש כימיה או לא.

כאשר נגמרת הפגישה, כל אחד מדבר עם השדכנית ואומר מה הוא מרגיש. אם יש התאמה, עוברים לשלב הבא ואם אין התאמה, ממשיכים לחפש שידוך אחר. אם יש התאמה, הצעירים נפגשים עוד מספר פעמים ואם הם מרגישים שזה זה, מגיע השלב האחרון שהוא הצעת הנישואין.

 

מחיר

המחיר משתנה בהתאם לסיטואציה ובהתאם לכמות זמן חיפוש השידוך. טהר ליבנו היא חברה אשר מתעסקת במציאת שידוכים למגזר החרדי. תתקשרו אליהם והם כבר ידעו לתת לכם מחיר.

 

לסיכום

‏במגזר החרדי, חתונה הוא דבר קדוש. תהליך השידוך הוא תהליך חשוב אשר לוקחים ברצינות. אותם הצעירים אשר רוצים להתחיל את התהליך חייבים לדבר עם שדכן או שדכנית מפני שהם לא יכולים להיפגש או להיפגש לבד עם בן אדם מהמין השני. יש בתהליך הזה כמה שלבים. המטרה היא להגיע לשלב האחרון שהוא הצעת נישואין וחתונה. המחיר משתנה בהתאם לשדכן או שדכנית ולכן מומלץ לדבר איתם – הם ידעו לתת לכם פרטים מפורטים.

כמה עולה ללכת לשידוך בין חרדים ואיך עובד התהליך

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם