כמה עולה מעונות יום בפיקוח הממשלה

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כל הורה מבין את החשיבות בחינוך איכותי לגיל הרך.

מסגרות חינוך לגיל הרך חשובות גם מכיוון שהן מאפשרות לשני ההורים לצאת לעבוד ולפרנס את המשפחה ועוד יותר מכך – הן חשובות עבור התפתחות הילדים שלנו וחינוכם.

אפשרויות החינוך השונות והמונחים שאנחנו נתקלים בהם עשויים להיות קצת מבלבלים.

הורים שמנסים למצוא בפעם הראשונה מסגרת לפעוט לא תמיד ידעו מה ההבדל בין מעון יום לפעוטון.

כדי לסייע לכם למצוא את המסגרת המתאימה הכנו מדריך לחינוך הגיל הרך במיוחד בשבילכם.

 

מעונות יום בפיקוח ממשלתי

מסגרת חינוכית המפוקחת על ידי משרד הכלכלה (התמ"ת לשעבר). מעונות יום בפיקוח ממשלתי מופעלים על ידי עמותות שונות כגון דובדבן, ויצ"ו נעמת ואחרים. נכון להיום, לפי משרד הרווחה שכר הלימוד החודשי לפי דרגה 4 הוא 873 ש"ח לפעוט ו-1,152 ש"ח לתינוק.

מעון יום פועל במשך יום העבודה ומתאים היטב לפעוטות מגיל 3 חודשים עד 2.8 שנים. השכר לימוד מסובסד על ידי משרד הכלכלה ולעיתים גם על ידי משרד הרווחה כאשר הסבסוד ניתן באמצעות בדיקת ההכנסה של ההורים.

 

פעוטון

מסגרת המיועדת לתינוקות ופעוטות מגיל 3 חודשים עד שנתיים. הפעוטון מופעל באופן פרטי, כאשר לרוב בעלת הפעוטון היא המטפלת הראשית. גודלם של פעוטונים נע בין 10 ל-20 ילדים. פעוטונים אינם מפוקחים על ידי משרדי ממשלה ופועלים במקרים רבים כחלק מגן ילדים רב גילאי, אם כי ישנם פעוטונים הפועלים כמסגרת עצמאית.

 

משפחתון

מסגרת המיועדת לתינוקות ופעוטות מגיל 3 חודשים עד שנתיים המזכירה פעוטון באופייה, אם כי הוא קטן יותר ומכיל לרוב עד 5 ילדים. הגודל המצומצם של המשפחתון מאפשר למטפלת להעניק יחס אישי ואינטימי לילדים, אך מצד שני במקרים רבים משפחתונים פועלים בביתה של המטפלת כאשר לא תמיד הבית תואם לצרכי הילדים ועומד בתקני הבטיחות הנדרשים. לרוב במשפחתון ישנה מטפלת אחת, מה שיוצר תלות של ההורים בה ועלול לעורר בעיה אם היא חולה או לא זמינה מכל סיבה.

 

גן עירייה

מסגרת המיועדת לפעוטות וילדים מגיל 3 עד גיל בית הספר, ומתחלקים לגן טרום- טרום חובה, גן טרום חובה וגן חובה בהתאם לגיל. גני עירייה מפוקחים על ידי משרד החינוך ופועלים לפי תכנית לימודים אחידה בכל הארץ של משרד החינוך במבנים מותאמים לגני ילדים הכוללים חלל פנימי וחצר. השיבוץ לגן עירייה נעשה לפי מקום מגורים באופן לא מאוד גמיש שקשה לשנות, וכמו כן לא ניתן לבחור גישה לימודית ספציפית (דמוקרטית, אנתרופוסופית ועוד). העלות עד שעה אחת בצהריים היא חינם לפי חוק חינוך חובה ולאחריה נעה בין 800 ל-1200 ש"ח בחודש.

 

גן פרטי

מסגרת המיועדת לרוב לילדים מגיל שנה ומעלה. גנים פרטיים לא מסובסדים על ידי הממשלה ונכון להיום גם לא מפוקחים עד ידה, אם כי גנים רבים דואגים לפיקוח עצמאי. לרוב גנים פרטיים הם קטנים ואינטימיים יותר ומונהגות בהם גישות חינוכיות מגוונות יותר מאשר הגישות בגני עירייה. במקרים רבים לגנים פרטיים יהיו משאבים רבים יותר להשקיע בילדים, אך מצד שני העלות הכלכלית היא גבוהה.

 

תינוק משחק

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם