כמה עולה להנפיק דרכון פורטוגלי

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

דרכון אירופאי הפך בשנים האחרונות למטרת העל של רבים מאזרחי ישראל, ולא סתם. הדרכון האירופאי מהווה כרטיס כניסה לעשרות זכויות, כמו טיסות למקומות שאזרחי ישראל לא מורשים להיכנס אליהם כגון האמירויות הערביות וסעודיה, אפשרות למגורים, לימודים וזכויות בכל 27 מדינות האיחוד האירופאי ועוד. על מנת להבין את התהליך וכן כמה עולה להנפיק דרכון פורטוגלי, נפרט במאמר הבא על השלבים להנפקת הדרכון, התהליך והמחיר.

דרכון פורטוגלי – למי זה מיועד?

אז לפני שנדבר על כמה עולה להנפיק דרכון פורטוגלי, נבין למי הוא מיועד. אז בתור התחלה נגיד בבירור – בהחלט לא לכולם. הנפקת דרכון פורטוגלי מיועדת לאנשים שיש באפשרותם להוכיח את הקשר המשפחתי והתרבותי למגורשי ספרד ופורטוגל, ושיש בידיהם את המסמכים הנחוצים להוכחת קשר כזה.

איך תדעו אם אתם חלק מהם? אז ככה. כדי להנפיק דרכון פורטוגלי, תידרשו לעמוד בשלושה תנאים עיקריים. קודם כל, הבקשה להנפקת הדרכון הפורטוגלי מתאפשרת לאנשים בגילאי 18 ומעלה, שעברם הפלילי נקי ולא שייכים להם שום רישומים פליליים, בארץ ובעולם. נוסף על כך, מבקשי הדרכון צריכים כמובן להיות בעלי קשר משפחתי למגורשי ספרד ופורטוגל.

סימנתם וי על כל שלושת התנאים? מעולה, אפשר לעבור הלאה.

איך אפשר להוכיח את הקשר המשפחתי?

אחד הקריטריונים הקריטים שיקבעו את זכאותכם לקבלת הדרכון הפורטוגלי, יהיו המסמכים שתשיגו. על מנת להוכיח את הקשר המשפחתי שלכם למגורשי ספרד ופורטוגל, תצטרכו להיערך מראש עם מגוון רחב של מסמכים שיוכלו להעיד על הקשר. לא תשיגו מספיק מסמכים, או כאלה שרלוונטים ו"חזקים" מספיק להוכחה? לא תאושר זכאותכם לדרכון, ובוודאי שלא תקבלו אחד כזה.

אז איזה מסמכים צריך? ובכן, כל מסמך שיכול להעיד על הקשר שלכם למגורשי ספרד ופורטוגל, ייחשב מסמך רלוונטי ויקדם את התהליך.

סבלנות, סבלנות, לא קונים בשום חנות

חשוב לדעת שהשגת המסמכים הרלוונטים בפרט, ותהליך הנפקת הדרכון הפורטוגלי בכלל, לוקחים זמן רב. מדובר על תהליך שיכול להגיע גם לשנתיים ושלוש, ולכן בעת היציאה אליו יש להיאזר בסבלנות רבה ואיפוק.

המסמכים שיכולים לסייע לכם כדי להוכיח את הקשר שלכם למגורשי ספרד ופורטוגל הם רבים, ועל מנת לסייע, נפרט עליהם במאמר זה.

הצטיידו במסמכים וספרים בשפת הלדינו – הגדה של פסח, ספרי קודש, ספרי תפילה, כתובה, כל אלו יכולים לשמש מסמכים מעולים שיהדקו את הקשר ביניכם לבין מגורשי ספרד ופורטוגל.

תעודות רשמיות מכל סוג שהוא יכולות גם הן לשמש ראייה איתנה לקשר שלכם – תעודות לידה, תעודות רשמיות למיניהן, תעודות עלייה לארץ ועוד.

שם המשפחה שלכם יכול גם הוא לסייע או לעכב את תהליך הנפקת הדרכון הפורטוגלי. ברחבי הרשת נמצאות רשימות עם שמות המשפחה המזוהים באופן ישיר עם פורטוגל, ובמידה ושם המשפחה שלכם נמצא ברשימה – הדבר יסייע ויקל על התהליך. חשוב לציין – גם במידה ושם המשפחה שלכם לא מופיע ברשימה, תוכלו עדיין להוכיח על ידי המסמכים את הקשר שלכם לפורטוגל.

יודעים לדבר לדינו? מצוין. הדבר הוא אינו חובה ואינו מהווה תנאי להוכחת הקשר ולקבלת הדרכון, אך הוא בהחלט עשוי לסייע.

ניתן כמובן לאסוף מסמכים נוספים באמצעות פנייה לגנאולוגים, מומחים לחקר המשפחה, שיוכלו לרדת לשורש העניין ולמצוא עבורכם מסמכים שלכם אין בהכרח גישה ישירה אליהם. השימוש בגנאולוגים ישפיע כמובן על התשובה לשאלה כמה עולה להנפיק דרכון פורטוגלי, היות והשירות שלהם יכול להוסיף למחיר.

אוקיי, ומה עכשיו?

אספתם את כל המסמכים? הגיע הזמן לקחת נשימה עמוקה ולעבור לשלב המכריע באמת – הגשת המסמכים.

בשלב הראשון תצטרכו ליצור קשר עם הקהילה היהודית בפורטוגל, לה תגישו מסמך בקשה מפורט, הכולל פירוט אודות הראיות שאספתם, המעידות על הקשר ביניכם לבין מגורשי ספרד ופורטוגל. הקהילה היהודית תבחן את הבקשה, ובהנחה והיא תמצא שההוכחות שבידיכם הן מספיקות, חזקות ומבוססות דיין על מנת להוכיח את הקשר והמוצא שלכם, תצטרכו לשלם אגרה ותקבלו תעודה רשמית המאשרת את הקשר.

לאחר שהתעודה תישלח אליכם, תצטרכו לשלם אגרה נוספת אותה תגישו עם מסמכים נוספים לממשלת פורטוגל, מתורגמים לפורטוגזית וחתומים על ידי עורך דין מוסמך. המסמכים שתגישו הם צילומים של עמודי הדרכון בו אתם מחזיקים כעת, תעודת הלידה שלכם ותעודת היושר שלכם.

הבקשה והמסמכים שהגשתם נבחנים בשלב הזה על ידי משרדי הממשלה הפורטוגלית. בין היתר ייבדקו העבר הפלילי שלכם וקיום או אי קיום של רישומים פליליים עבורכם, ארצות בהן ביקרתם, וכמובן מעבר על כל המסמכים והבקשות שהגשתם. במידה ובדיקות הממשלה הפורטוגלית העלו כי אתם זכאים להנפקת הדרכון, שאתם עומדים באופן מלא בכל התנאים וכן שהמסמכים שלכם הם ראייה מספיקה לקשר ביניכם לבין מגורשי ספרד ופורטוגל, תונפק עבורכם תעודת לידה פורטוגלית. באמצעות התעודה תוכלו להזמין את הדרכון ולקבל אותו עד הבית.

כמה עולה להנפיק דרכון פורטוגלי?

על השאלה כמה עולה להנפיק דרכון פורטוגלי אפשר לענות במספר דרכים. ראשית, על מנת לקבל סדר גודל כללי של מחיר, העלות בדרך כלל נעה בסביבות ה-10,000 ש"ח לכל התהליך, מתחילתו ועד סופו. במידה ותבחרו לבצע את תהליך איסוף המסמכים, ההגשה, התרגום וכו' בעצמכם – העלות כמובן תרד בהתאם. אמנם רוב האנשים בוחרים להיעזר בעורכי דין וגנאולוגים, מומחים לחקר המשפחה, על מנת לזרז ולקצר את התהליך עד כמה שניתן, ולכן העלות בדרך כלל תישאר בטווח הנ"ל.

רוצים להתחיל בתהליך? להוצאת דרכון פורטוגלי לחצו כאן. באתר תוכלו לקרוא עוד אודות כמה עולה להנפיק דרכון פורטוגלי, התהליך, המסמכים הדרושים ועוד. בהצלחה!

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם