כמה עולה שמאות מוקדמות לדירה?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

רכישה של דירה למגורים או השקעה מצריכה הערכת שיווי של הנכס. תהליך זה מתבצע על ידי שמאי מוסמך שמגיע למקום. יצאנו לבדוק מהו טווח המחירים שתשלמו על בדיקה זו, כדי שתוכלו להכין את הכיס מראש. הישארו כאן ותגלו את כל המידע הדרוש לכם בנושא זה.

 

הקדמה: מתי צריך לבצע שמאות מוקדמת?

בחרנו לפתוח את המדריך בהצגת מידע בסיסי שנוגע למועד ביצוע השמאות המוקדמת. שכן, מדובר בפרט חשוב שעליכם להכיר לפני שנעמיק בעלויות. נסביר שצריך לבצע את ההליך לפני קבלת החתימה על חוזה הרכישה והאישור העקרוני למשכנתא. שכן, השמאות מתבצעת טרם חתימה על תנאים מול הבנק והיא מאפשרת לגלות אם יש בעיות כלשהן בנכס הנבחר. התהליך מתבצע על ידי גורמים מוסמכים שמבקרים בנכס מספר פעמים, כדי להתרשם מהדברים הבאים:

  • מצב התשתיות
  • המראה הכללי

הליך זה נחשב לחיוני, משום שהוא יאפשר לכם להכיר במצב האמיתי של הנכס, רגע לפני שתחתמו על ההתחייבויות השונות.

מבוא

כמה תצטרכו לשלם? זה תלוי

זו העת לגלות שתצטרכו לשלם בין 2,600  ל – 4,100 ₪ עבור שמאי מקרקעין שיבצע את השמאות המוקדמת בדירה. מדובר בטווח מחירים משתנה, משום שהוא תלוי במשך העבודה של השמאי. יש מצבים שמצריכים בדיקה מהירה, בעוד אחרים עשויים לארוך זמן רב. אתם לא צריכים להסתפק במחירים משוערים, בקרו באתר אפרה – שמאי מקרקעין, תמלאו את הפרטים האישיים שלכם ותגלו כמה תצטרכו לשלם.

 

על מה אתם משלמים?

אי אפשר להציג בפניכם את העלויות של שמאות מוקדמת לדירה, מבלי לציין מה כלול בהן. נסביר שהשמאי צפוי לתת לכם שירות בכל הנוגע להערכת שווי הדירה, תוך שקלול של הנתונים הדרושים. בסופו של דבר, הוא ימסור לידיכם את התמחור של הדירה, תוך בירור אודות הנתונים הבאים:

  • אופן החלוקה של החדרים
  • מצבה הנוכחי של הדירה
  • האופן שבו היא מופיעה בטאבו
  • גובה המיסים שתצטרכו לשלם בהמשך

 

העלות VS האיכות – על מה כדאי לשים דגש?

חשוב שתדעו שמוטלת עליכם האחריות בפנייה לשמאי מומלץ שיבצע את עבודתו נאמנה. כלומר, עליכם להניח בצד את הפן הכלכלי ולשלם כמה שצריך, כדי שתוכלו לקבל את השירות הטוב ביותר. תהיו בטוחים בך שהצעת מחיר נמוכה מהממוצע תוביל לקבלת שירות תואם. אם אתם רוצים לבצע בחירה נכונה, עליכם לפנות למכרים שהסתייעו לאחרונה בשמאי ולבדוק אם הם ממליצים עליו או שמא, עדיף להמשיך בחיפושים.

 

השורה התחתונה

העלות של שמאות מוקדמת לדירה משתנה ממקרה אחד לאחר. בשלב זה ברור לכם שתצטרכו ליצור קשר עם שמאי מוסמך ולמסור לידיו פרטים שנוגעים לפרמטרים שהוצגו לעיל. שכן, הליך זה יאפשר לקבל את הצעת המחיר שתקנה לכם שקט נפשי. נאחל שתבצעו בחירה נכונה שתוביל לקבלת המידע הרלוונטי הדרוש לכם.

עלות דירה

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם