כמה עולה קרבורטור של אופנוע?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

בעוד שמנועים של מכוניות עברו שינויים רבים במהלך השנים, בכלי בעלי מנוע קטן יותר השינויים הללו היו מזעריים יותר, מה שהוביל לכך אחד הרכיבים הכי חשובים במנוע בירה נשאר. הרכיב הזה הוא המאייד, או כמו שכולנו מכירים אותו הקרבורטור.

בלעדיו האופנוע שלכם פשוט לא יוכל לנסוע, אז אם אתם צריכים לקנות אחד חדש, הגעתם למקום שיסביר לכם הכל עליו.

 

קרבורטור

כדי שמנוע בעירה יוכל לפעול היטב הוא צריך שני דברים. הראשון הוא כמובן חומר בעירה והשני הוא אוויר. אש יכולה לבעור רק במקום שבו יש לה מספיק חמצן, וזה בדיוק התפקיד של הקרבורטור.

הקרבורטור הוא חלק תוך המנוע שמווסת את זרימת האוויר לתוכו, כך שהמנוע יוכל להמשיך לפעול ללא בעיה. כמו כל חלק של קטנועים, גם קרבורטור עלול מידי פעם לצאת מכלל שימוש.

קרבורטור

החלפת קרבורטור

את המחיר שאותו תשלמו עבור החלפת קרבורטור צריך לחלק לשני רכיבים. הראשון הוא כמובן המחיר שתשלמו על החלק עצמו. המחיר עבור קרבורטור מקורי נע בין 500 ל1800 ₪, תלוי כמובן בסוג האופנוע שלכם. מנגד, אם אתם רוצים לחסוך בכסף ניתן לקנות קרבורטור לא מקורי במחיר שמתחיל מ300 ₪.

החלק השני של התשלום יהיה על ההתקנה עצמה. אנחנו בחברת עלית אופנועים ממליצים לכם לא להתפשר על המקצועיות של המתקין, ולזכור שבלי קרבורטור תקין האופנוע שלכם פשוט לא יוכל לנסוע.

גם אם המחיר מעט יותר גבוה, אל תהססו לבחור בעל מקצוע איכותי, כזה שיבטיח לכם שהאופנוע שלכם יוכל להמשיך לנסוע עוד הרבה זמן.

החלפת קרבורטור

תחזוקה שוטפת

הדרך הטובה ביותר לא להגיע למצב שבו תצטרכו לקנות קרבורטור חדש היא פשוט לשמור על הקרבורטור הקיים. את זה צריך לעשות באמצעות תחזוקה שוטפת הכוללת ניקוי קבוע.

אם שאלתם את עצמכם איך לנקות קרבורטור התשובה לכך היא באמצעות פירוק זהיר שלו, וניקוי עדין תוך שימוש במברשות ובספריי ייחודי. התפקיד של הניקוי הזה היא למנוע מצב של סתימה במאייד.

 

סימנים לתקלות

אם אתם חוששים לתקלה בקרבורטור שלכם, הסימנים המרכזיים לכך הם רעשים בעת הפעולה של המנוע, חוסר יציבות שלו בזמן תאוצה או קושי בהתנעה.

באופן לא מפתיע כל הסימנים הללו נובעים מכך שהמנוע מתקשה לבצע את פעולות בצורה סדירה, לאור חוסר הוויסות בין האוויר שנכנס אליו לבין האוויר שיוצא במשך תהליך הבעירה.

 

לסיכום

הקרבורטור של האופנוע הוא רכיב מרכזי שבלעדיו האופנוע שלכם פשוט לא יוכל לנסוע. החלפה של קרבורטור משתנה לפי השאלה האם מדובר על רכיב מקורי או לא.

בעוד שרכיב מקורי יכול לעלות גם 1500 ₪, אם הולכים על רכיב לא מקורי ניתן לקנות אותו גם במחיר של 300 ₪. כדאי לבחון כל מקרה לגופו, אולם זכרו שבסופו של דבר מדובר על חלק חשוב מאוד באופנוע שלכם.

כמה עולה קרבורטור של אופנוע

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם