כמה עולה ערכת ציוד כיבוי אש?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

בשנים האחרונות, המודעות לסכנות שריפות במקומות פתוחים וסגורים עלתה.

מדי פעם אנו שומעים על שרפת יער גדולה שהתחילה ממדורה שאנשים עשו, או להבדיל שריפה בדירה, חנות, או אזור תעשיה.

המודעות לאירועים כאלו יצרה צורך חשוב אצל אנשים פרטיים, משפחות, וועדי בתים, בעלי עסקים ומקומות בילוי להחזיק ציוד לכיבוי אש ולשים שלטים המראים על מיקומו ואופן השימוש בו במקרה חירום.

 

למה זה חשוב – דוגמאות ומקומות לערכה כזאת

להרבה אנשים יש ספקות לגבי החשיבות של ציוד כזה, וניתן לשמוע את האמרה "לי זה לא יקרה" בהרבה מקומות, אך האם אי פעם הקדשתם מספיק מחשבה – אם זה כן יקרה לי? מה אז אעשה? ובדיוק לאותם רגעים כאלה שווה להחזיק בערכת ציוד כיבוי אש בסיסית בכל מקום אשר מועד להישרף, או אפילו סתם ככה ליתר ביטחון. הרי תמיד יהיו סיפורים על מישהו שראה מקרה מרחוק והגיע והציל את המצב. אז למה שלא תהיו מאותם האנשים האלה שתמיד יכולים לעשות משהו? שתמיד כולם מסביבם יודעים שהם יצילו את המצב?

 

מהי ערכת ציוד לכיבוי אש ומה חובה שיהיה בה

כמובן שרשימת הציוד הבסיסית תלויה במקום שאנו מייעדים שהיא תהיה בו. לא דומה ערכת ציוד כיבוי אש שנשים באוטו לערכה שנשים במפעל גדול המכיל חומרים דליקים. אך באופן כללי ניתן לומר שלמכונית יספיק מטף קטן אשר יכול להציל חיים במקרה של רכב שמתחיל להעלות עשן מהמנוע. כמו כן, בבית מגורים או במחסן להחזיק מטף גם מאוד יועיל, אך אם ליד הבית שלכם ברחוב אתם נמצאים ליד ברז כיבוי – תוכלו להגדיל ראש ולרכוש זרנוק, שזהו צינור שמתחבר לאותו ברז, מזנק כיבוי אש, שזהו ה"ברז" שמחברים בסוף הצינור והוא מיועד לכיוון המים בעוצמה הרצויה.

 

כמה עולה ערכת ציוד כיבוי אש?

מחיר הציוד משתנה ותלוי במספר גורמים. קודם כל, למקומות ציבוריים יש הנחה והרשויות המקומיות הרבה פעמים מסבסדות את רכישת הציוד לחנויות, לעסקים מקומיים, ואפילו במקרים מסוימים לאנשים פרטיים, אז שווה לבדוק ולבקש תקציב מהעירייה שלכם. דבר נוסף שאפשר לעשות, הוא לדבר עם נציג מכבי האש באזורכם ולנסות להבין בדיוק איזה ציוד כיבוי תצטרכו, כדי שבמקרה אמת תהיו הכי מוכנים שאפשר. באופן כללי ערכה פשוטה לרכב המכילה מטף קטן ומטלית תעלה באיזור ה50 ₪. ערכה קצת יותר מכובדת ומועילה לבית או לעסק המכילה מטף גדול, צינורות, זרנוק וארון כיבוי, תעלה כבר באיזור ה1000 ₪. וערכה גדולה לעסק או מפעל הכוללת גלאי עשן, מחבטים, ברזי כיבוי וציוד רציני תעלה כבר כמה אלפי שקלים.

 

סיכום

ערכת כיבוי אש העולה כמה מאות שקלים תעזור לכם בהרבה מקרים, תספיק גם לרכב וגם לבית, והכי חשוב, תכין אותכם למקרה חירום ותשרה ביטחון ותחושה טובה.

 

שורה של מטפים

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם