כמה עולה ליווי לפטור ממס הכנסה?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

קבלת פטור ממס הכנסה היא הליך בירוקרטי שלם. אדם שעשוי להיות זכאי לקבל פטור ממס הכנסה, נדרש לעבודה בירוקרטית ולהתייצבות מול גופים שונים. כדי להבטיח בצורה ממשית יותר את הפטור, ניתן לקבל ליווי מקצוע שיסייע לכם להעלות את הסיכויים לקבלת הפטור. כמה זה עולה? פרטים במאמר הבא.

 

מה שצריך לדעת על פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה מאפשר למי שסובל מנכות חמורה לא לשלם מס הכנסה יותר. החוק בישראל קובע שאדם שיש לו אחוזי נכות גבוהים במיוחד, עקב לקות אחת או מספר לקויות בריאותיות שמהן הוא סובל, זכאי לקבל פטור ממס הכנסה. ישנן מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה, כאשר גם פציעות מסוימות ותאונות יכולות להפוך את האדם שנפגע למי שזכאי לפטור ממס הכנסה.

מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה

ייצוג בהליך קבלת הפטור

קבלת הפטור היא לא דבר פשוט. אם אדם מפתח לקות שיכולה להפוך אותו לזכאי לקבלת הפטור ממס ההכנסה, הוא לא יקבל את הפטור בצורה אוטומטית מהמדינה. הוא יצטרך באופן יזום לפתוח בהליך שיאפשר לו לקבל את הפטור. מכיוון שלא כל האזרחים מיומנים בהליכים בירוקרטים מול הרשויות, ניתן לקבל ייצוג וליווי בהליך קבלת הפטור מאנשי מקצוע מנוסים.

 

מהי הוועדה הרפואית?

השלב העיקרי שצריך לקבל עבורו ליווי, הוא השלב בו תידרשו להתייצב מול הוועדה הרפואית. הוועדה הזאת היא הגוף שמוסמך לקבוע את אחוזי הנכות בעבור לקויות שונות. הדבר הופך למעשה את הוועדה הזאת למי שתקבע אם תהיו זכאים לקבל את הפטור או שלא תהיו זכאים לקבל את הפטור, שכן הפטור ניתן לפי אחוזי הנכות שנקבעים בוועדה הרפואית.

 

הכנה לוועדה

ליווי בהליך של קבלת פטור ממס הכנסה כולל בין היתר הכנה לוועדה הרפואית. בהכנה לוועדה הרפואית, עורך הדין שלכם או הגוף המקצועי שמלווה אתכם, יסבירו לכם מה צפוי להיות בוועדה ויתנו לכם ייעוץ בכל הקשור לדברים שכדאי לכם להגיד מול הוועדה ולא כדאי לכם להגיד.

מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה

ליווי בוועדה

גם במהלך הוועדה אתם זכאים לקבל ליווי. החוק בישראל מאפשר לאנשים שמתייצבים מול וועדה רפואית להיות מלווים על ידי אדם מטעמם שייצג אותם. לרוב, עורכי דין הם אלו שמתלווים אליכם בוועדה הרפואית, על מנת שהאינטרס שלכם יישמר בוועדה.

 

כמה ליווי עולה?

המחיר של הליווי לא קבוע. כאשר מדובר על ליווי בוועדה רפואית, שכר הטרחה של עורך הדין יהיה אחוז מסוים ממה שנקבע לכם בוועדה. לרוב, מדובר על עלות של כמה מאות שקלים בעבור אותו ליווי.

 

מה עוד משפיע על המחיר?

הליך קבלת פטור ממס הכנסה הוא הליך שלא כולל רק ליווי בוועדה רפואית. הוא כולל גם ייעוץ מקדים, הכנה לוועדה רפואית, הגשת בקשה לקבלת פטור וערעור במידת הצורך. כל אלו משפיעים גם על המחיר השונים ומשתנים בין אדם לאדם.

מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם