כמה עולה לוכד נחשים מקצועי ומתי כדאי להתקשר אליו?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כשאנו נתקלים בנחש בבית או בחצר, הדבר הראשון שעולה בדעתנו הוא להתקשר ללוכד נחשים מקצועי. אך לפני שנמהר להרים את הטלפון, חשוב שנבין מהם המקרים בהם באמת נדרשת עזרתו של לוכד נחשים, ומה המחיר שנצטרך לשלם עבור השירות.

 

מתי כדאי להתקשר ללוכד נחשים?

לא כל מפגש עם נחש מצריך התערבות של לוכד נחשים מקצועי. רוב הנחשים בישראל אינם ארסיים ולא מהווים סכנה של ממש לבני אדם. אם הנחש נמצא באזור מרוחק מהבית או מאזורי פעילות אנושית, לרוב אפשר פשוט לתת לו להמשיך בדרכו.

עם זאת, יש מקרים בהם כדאי בהחלט להזעיק לוכד נחשים:

  1. אם מדובר בנחש ארסי כמו צפע מצוי או צפע אילתי, שמהווים סכנה לבני אדם ובעלי חיים.
  2. אם הנחש נמצא בתוך הבית או במקומות הומי אדם כמו גני ילדים וחצרות.
  3. אם לא ניתן לזהות בוודאות שמדובר בנחש לא מסוכן, או אם יש ספק לגבי מין הנחש ורמת הסיכון שהוא מהווה.
  4. כשיש ילדים קטנים או חיות מחמד בבית שעלולים להיפגע מהנחש.

לוכד נחשים מקצועי

מחירי לכידת נחשים

מחירי שירותי לכידת נחשים משתנים בין לוכד ללוכד, אך בדרך כלל נעים בין 250 ל-600 ש"ח לקריאה, בהתאם למרחק הנסיעה, השעה ביממה, ורמת הקושי והסיכון בלכידת הנחש הספציפי. חשוב לציין שחלק מהרשויות המקומיות מספקות שירותי לכידת נחשים ללא עלות לתושבים, כך שכדאי לברר אפשרות זו לפני הזמנת לוכד פרטי. בנוסף, קיימים גם "ארגוני הצלה לבעלי חיים" שלעיתים מציעים שירותי לכידה במחירים מוזלים או אפילו בחינם, מתוך אידיאולוגיה של הגנה על בעלי החיים ומניעת נזקים ומוות מיותר כלפי בעלי החיים הנלכדים.

 

איך בוחרים לוכד נחשים אמין?

כדי להימנע ממעשי מרמה או מלוכדי נחשים חסרי ניסיון, מומלץ לבחור בלוכד הרשום בעמותת לוכדי הנחשים בישראל. חברי העמותה עוברים הכשרות מקצועיות ומחויבים לכללי אתיקה ובטיחות בעבודתם. כמו כן, כדאי לברר המלצות על הלוכד ממכרים או מהאינטרנט, ולוודא שיש לו ניסיון רב עם המינים השונים של נחשים. לוכד מיומן יידע לזהות את הנחש, להעריך את רמת הסיכון, וללכוד אותו בצורה בטוחה ומקצועית תוך שמירה על שלום הנחש.

 

לסיכום

לוכדי נחשים מקצועיים ומוסמכים מספקים שירות חשוב וקריטי מאוד של הגנה על בטחון הציבור תוך שמירה על חיות הבר. עם זאת, לא בכל מקרה של הימצאות נחש נדרשת התערבות של לוכד, ולעיתים ניתן להסתפק בהתרחקות וזהירות. אם בכל זאת מוחלט על הזמנת לוכד נחשים, מחירי השירות נעים בדרך כלל בין 250-600 ש"ח, אם כי ישנן אפשרויות לקבלו בחינם דרך הרשות המקומית או עמותות הצלת בעלי חיים. חשוב לבחור לוכד אמין ומקצועי החבר בעמותת לוכדי הנחשים, על מנת להבטיח את איכות השירות ושלום כל הנוגעים בדבר – אדם וחיה כאחד.

מהפנט נחשים

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם