כמה עולה להשכיר משרדים באזור המרכז?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

השאלה כמה עולה להשכיר משרדים באזור המרכז אינה שאלה פשוטה, הרי המושג "משרדים" כולל גם קומות משרדיות שלמות, חללי עבודה משותפים, ואפילו בתים פרטיים שהוסבו להיות משרדים. כמה עולה בערך? מה המחיר הסטנדרטי? ולמה שאנשים ישכרו משרדים במרכז? כל הפרטים במאמר שלפניכם

 

כמה דברים על מחיר משרדים להשכרה במרכז

אם בשנת 2021 העלייה בדמי השכירות למשרדים נבלמה, ואף ירדה, החל מתחילת 2022, מחירי השכירות של משרדים, בעיקר בתל אביב, הולכים ועולים. יש היצע גבוה, בעיקר במתחמי משרדים חדשים באזור רחוב מנחם בגין בתל אביב, ואזור פתח תקווה ורמת גן, אך גם גל הביקושים גדל.

לעומת זאת, החל מתחילת שנת 2023, ישנה ירידה במחירי השכירות, בעיקר בשל המשבר בעולם ההיי טק, והעובדה שהחברות מצמצמות את ההוצאות שלהן. מחירי השכירות ירדו בכמעט 40% ממה שהיו חצי שנה לפני כן, וכבר אפשר להגיד שבתחום זה הבועה התפוצצה.

לשכור משרדים

המחירים

אפשר לראות דוגמא של השכרת משרדים במרכז בגובה השכירות במגדלים שונים באזור רחוב רוטשילד בתל אביב למשל, שם המחירים נעים בין 85 ₪ למ"ר, כמו למשל במגדל כלבו שלום, ועד 155 ₪ למ"ר במגדל פסגות. בכל מקרה טווח המחירים שם עומד על 80-130 ₪ למ"ר.

מחירי המשרדים במתחם שרונה למשל גבוהים קצת יותר, בין 95 ₪ למ"ר עד 130 ₪ למ"ר. מגדלי עזריאלי אפילו קצת יותר יקרים- 140-180 ₪ למ"ר. וכך גם המידטאון שם המחירים הם 130-200 ₪ למ"ר. אם אתם מחפשים משהו קצת יותר זול, לכו לשכונת מונטפיורי, שם מדובר במגדי מגורים שהוסבו למשרדים, והמחירים הם 80-150 ₪ למ"ר.

 

השכרת משרדים במרכז – מה זה אומר?

כשמדברים על השכרת משרדים במרכז בדרך כלל הכוונה לשכירות של מספר משרדים, קומה, או עמדת משרדת ב open space. האופציות השונות שהוזכרו פה, מבטאות את התהליך שעבר עולם השקעות הנדל"ן בישראל, ובפרט עולם השכרת המשרדים. אם בעבר השקעות נדל"ן היו כמעט אך ורק בתחום הנכסים למגורים, כיום תחום שהולך וגובר, בעיקר עם המאבקים השונים של ממשלות ישראל במשקיעי הנדל"ן למגורים, הוא תחום ההשקעות בקניית משרד להשכרה.

לשכור משרדים

מה הסיבות ומה טווח המחירים באזור המרכז?

ישנן מספר סיבות למשקיעים לרצות להשקיע דווקא בתחום המשרדים להשקעה. אם זה המחיר הנמוך, קניית קומת משרדים במרכז, הרבה יותר זולה מרכישת קומת מגורים. כלומר, אם יש לכם הון עצמי של עד חצי מיליון ₪? כנראה תוכלו לרכוש משרד חדש ברוב האזורים בארץ, כן, גם במרכז. ועדיין, צריך לזכור, שהיום, כשסביבת הריבית עלתה, בעיקר בשנה האחרונה, משקיעים רבים כבר אינם רצים להשקיע במשרדים. פרט שאולי חשוב להכיר כשמדברים על עולם הנדל"ן העדכני המקומי. כפי שכבר הזכרנו לעיל.

לסיכום, ישנם הבדלים גדולים בין מתחמי משרדים שונים, והמחירים משתנים ממש כל הזמן. מצב המשרד, הקומה, תקופת החוזה, ההתאמות במשרד, ובעיקר, הנגישות לחניונים, לתחבורה ציבורית, ולרכבת הקלה שעתידה להתחיל לפעול בקרוב, משפיעים מאוד על טווח המחירים. שיכול לנוע בין 80 ₪ למ"ר במקומות הזולים, ועד 200 ₪ למ"ר במגדלים היקרים יותר.

כמה עולה לשכור משרדים

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם