כמה עולה גישור גירושין?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

החלטתם להתגרש? גם אם מדובר בהחלטה עצובה, וגם אם מדובר בהחלטה קשה ומצערת, עדיין אתם רק בתחילתו של תהליך. אחת האפשרויות שעומדות בפניכם, היא לערוך גישור גירושין. מה זה אומר? האם זה במקום הליך בבית משפט? וכמה זה יעלה? כל הפרטים ממש כאן לפניכם.

 

מה זה גישור גירושין?

מדובר בהליך חלופי להליך בבית משפט. זוגות שכבר החליטו שהם רוצים להתגרש, דרך צד שלישי, יושבים ודנים יחד בסוגיות הקשורות לגירושין. בעצם מדובר על אחת מהשיטות הנפוצות לניהול משא ומתן לחתימה על הסכם. המגשר כמובן אובייקטיבי ומגיע ללא פניות לאחד מהצדדים. כמובן שהמגשר עצמו גם לא מקבל את ההחלטות החשובות. גישור גירושין, בעצם אומר שהמגשר מנחה את בן ובת הזוג להגיע יחד להחלטות הנכונות עבורם.

גישור גירושין

מתי פונים להליך גישור גירושין?

הגישור מתרחש כאשר בני הזוג הגיעו להחלטה על גירושין בצורה יחסית טובה. זכרו שאין מדובר כבר בהחלטות זוגיות, וכשיש לכל אחד אינטרס שונה, מן הסתם גם המחלוקות יהיו קצת יותר מורכבות, אך עדיין יש על מה לדבר ולנהל משא ומתן, ולצורך כך בדיוק קיים גישור גירושין. כמובן שכשיש ילדים, נקודות המחלוקות תהיינה גדולות אף יותר.

 

מי המגשר ומה היתרונות של גישור?

המגשר יהיה כנראה עורך דין מוסמך, שהוסמך לגישור גירושין, הוא בעל ידע בדיני משפחה באופן ספציפי, הוא יודע מה השיקולים המשפטיים והפיננסיים שעומדים בפני כל זוג שמתגרש. אחד היתרונות המרכזיים של הגישור הוא המחיר, בסוף עלות הגישור תהיה נמוכה בהרבה מעלות הליך משפטי בבית משפט לענייני משפחה. בדרך כלל הגישור גם ימצה את כל ההליכים שקשורים בגירושין, ובני הזוג מסכימים על מנגנון כלשהו לפתרון המחלוקות ביניהם.

הגישור הוא חסוי, אין תיעוד של פגישות המשא ומתן. סיום הוגן לנישואין, ההליך מאפשר לבני הזוג לסיים את חייהם המשותפים כנשואים באופן הוגן, כשכל אחד מביא את תפיסת עולמו. וזאת בניגוד להליך בבית משפט, שם בסוף השופט, הוא זה שפוסק על פי תפיסת עולמו. כמובן שבמהלך ההליך של הגישור ניתן להסתייע בייעוץ משפטי.

 

כמה עולה גישור גירושין?

עלותה של שעת גישור תעלה סביב 700-1000 ₪. אם בני הזוג מגיעים אל המגשר עם הסכמה מלאה, הוא לא יצטרך יותר מכמה שעות בודדות. לעומת זאת במקרה של מחלוקות מתונות, יתקיים הליך גישור משמעותי יותר שיעלה לבסוף בין 4,000 ל- 6,000 ₪. כמובן שאם ישנם פערים משמעותיים מאוד בין בני הזוג, התהליך יארך זמן רב אף יותר, ועלותו תגיע ל10,00- ₪, ואפילו יותר. וזאת כדי להביא את הצדדים לעמק השווה.

לסיכום, עלות שעת גישור יכולה להגיע לאלף ₪. אם מדובר בהליך יחסית פשוט, אך כן עם המחלוקות, הגישור יעלה בערך 6,000 ₪. וכמובן אם ישנם פערים משמעותיים, יהיה יקר יותר. בכל מקרה, כנראה זול יותר מהליך משפטי. וכשיש ילדים, מדובר בהליך ידידותי יותר שיחסוך גם להם עגמת נפש רבה.

עלות גישור גירושין

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם