כמה עולה בית אבות והאם ניתן לקבל סיוע מהמדינה?

תוכן עניינים

מחפשים את המתנה המושלמת ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

כשאנו מגיעים לשלב שבו אנו מעוניינים לחפש בית אבות איכותי עבור יקירינו בני הגיל השלישי, נרצה להעניק להם את הטוב ביותר שיש בנמצא. לצד הרצון הטוב הזה, משפחות רבות נתקלות בקושי כלכלי שעלול לפגוע באפשרויות הרישום לבית אבות ברמה גבוהה. במאמר הבא נבדוק כמה עולה בית אבות, והאם ניתן לקבל סיוע מהמדינה במצבים מסוימים. קריאה מועילה!

 

מחירי בית אבות בישראל

בית אבות איכותי במדינת ישראל עלול להיות יקר יחסית, ועבור מעוטי יכולת נכנס לתמונה קוד משרד הבריאות המאפשר קבלת סיוע מסוים מהמדינה. בעוד מחירי בית אבות יכולים לנוע בין 13,000 ל- 22,000 שקלים לחודש, קוד משרד הבריאות הוא הליך המאפשר עזרה מלאה או חלקית במימון של בית אבות עבור חולים סיעודיים ותשושי נפש.

בשלב הראשון תיערך בדיקה לקשיש מטעם משרד הבריאות, ובה יוגדר מצבו והאפשרות לזכאות לקוד. הקוד יוענק לקשישים בעלי מצב סיעודי או תשושי נפש, שאינם יכולים לדאוג לעצמם בשגרה היומיומית שלהם.

בית אבות
מה עוד בודקים בעת בקשת זכאות לקוד משרד הבריאות?

בעת בקשת קוד משרד הבריאות ייבדקו אלמנטים נוספים שישפיעו על החלטת הזכאות. בין השאר ירצה המשרד לבחון את מצבם הכלכלי והסוציאלי של בני המשפחה והקשיש, כדי להחליט אם להעניק מימון מלא או חלקי.

 

רמת טיפול בבתי אבות

בתי אבות בישראל מציעים רמות שונות של טיפול, החל מסיוע בסיסי בפעילויות יומיומיות ועד לטיפול רפואי מיוחד יותר עבור אנשים עם מצבים בריאותיים מורכבים. רמת הטיפול הנדרשת תשפיע ישירות על עלות שירותי בית האבות, ומצבים מורכבים של המטופלים עלולים לייקר את המחיר החודשי בצורה משמעותית. בתי אבות מסוימים כוללים מספר מחלקות שבאמצעותן מחלקים את המטופלים ע"פ מצבם הבריאותי והמנטאלי.

 

שירותים מיוחדים בבתי אבות

חלק מבתי אבות מציעים שירותים ומתקנים נוספים, כגון חדרים פרטיים, תוכניות טיפול, פעילויות פנאי ושירותי תחבורה. גם תוספות אלה עשויות לתרום לעלויות גבוהות יותר עבור המטופל, לצד העובדה שהן משפרות את איכות החיים שלו באופן משמעותי.

 

למה חשוב לשים לב בבחירת בית אבות?

לאילו גורמים חשוב לשים לב כשאנו מחפשים בית אבות?

איכות טיפול: איכות הטיפול משפיעה ישירות על רווחתם הפיזית והרגשית של הדיירים. על ידי ביקור במספר בתי אבות, אתם יכולים לאסוף מידע על המוניטין שלהם, כישורי הצוות, ואיכות הטיפול הכוללת שהם מספקים.

בטיחות ואבטחה: היבט מכריע נוסף שיש לקחת בחשבון הוא אמצעי הבטיחות והאבטחה הקיימים בבית האבות. למתקן צריכים להיות פרוטוקולי בטיחות נאותים, תכניות תגובה לשעת חירום וצוות המתורגל להגיב במצבים שונים.

פעילויות חברתיות ופנאי: עיסוק בפעילויות חברתיות ופנאי חיוני לרווחתם ולאושרם הכללי של דיירי בית האבות, וחשוב לברר לגבי הזמינות ומגוון הפעילויות המוצעות לדיירים. מתקן המספק מגוון פעילויות מעוררות ומהנות מקדם אינטראקציה חברתית, גירוי נפשי ותחושת שייכות.

בית אבות

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם